Yoshi's Crafted World
Kinderen Lifestyle

Review: Yoshi’s Crafted World #NintendoSwitch

Een pakket vol knutsel spullen werd er bezorgd. Blijer kan ik de jongens bijna niet maken, ze zijn dol op knutselen. Ze mochten met deze knutsel spullen een kijkdoos maken. Maar dat niet alleen, de jongens mochten ook het spel voor de Nintendo Switch, wat de aanleiding is van deze kijkdoos, reviewen. Namelijk, Yoshi’s Crafted World. Ga met de Yoshi’s op avontuur in een handgemaakte knutselwereld vol geheimen. Want iedereen kan wel een portie Yoshi in het leven gebruiken.

Stichting Opkikker

Jaren geleden hadden de jongens een Super Opkikerdag van Stichting Opkikker. Hier mochten ze in brandweerkleding met echte  brandweermannen, knuffels uit bomen en gebouwen redden. Ze kwamen toen terug met twee knuffels waarvan zei mij vertelde dat dit Yoshi en Toad waren. Nog steeds liggen deze knuffels bij ze in bed. Misschien is dit wel altijd wel een beetje de reden geweest dat ze nu zo dol zijn op de games van Super Mario en zijn vrienden.

opkikker

Nintendo Switch

Want dat ze blij zijn met de Nintendo Switch en de vele games die we ondertussen hebben, is wel duidelijk. ‘s Avonds om vijf uur, mogen ze altijd  even op de Nintendo Switch, ze beslissen dan samen wel spel ze willen gaan spelen en gaan er echt voor zitten. Nu mochten ze Yoshi’s Crafted World reviewen, maar waar gaat dit spel eigenlijk over?

Het spel

Hoe gaat het spel van Yoshi’s Crafted World: ‘Het werd een geduw en getrek tot de Dromenzon in stukjes uiteenviel en de magische Droomstralen alle kanten op vlogen! Er is nu geen tijd te verliezen en dus trekken de Yoshi’s eropuit om de ontbrekende Droomstralen te vinden en de zon te repareren voordat Baby Bowser en Kamek deze in handen krijgen. Repareer de Dromenzon en herstel de vrede op het eiland van de Yoshi’s in Yoshi’s Crafted World. Ga met de Yoshi’s op avontuur in een handgemaakte knutselwereld vol geheimen om te ontdekken in Yoshi’s Crafted World en speel de levels.

Aan de keerzijde van elk level kun je op zoek gaan naar Poochy-pups! Als je ze snel genoeg weet te vinden, word je beloond met blije bloemen. In elk level lopen drie van zulke deugnietjes rond. Reis over exotische eilanden en beleef de spannendste avonturen in levels die gemaakt zijn van karton, papier en allerlei huishoudartikelen. Verzamel onderweg blije bloemen om toegang te krijgen tot nieuwe gebieden! Slinger eieren richting vijanden, ontdek talloze geheimen en probeer het einde van de voorzijde te bereiken. Daarna kun je elk level aan de keerzijde vanuit een heel nieuw perspectief bekijken en op zoek gaan naar de Poochy-pups. Die houden zich op de meest onverwachte plekken verscholen!’

Yoshi’s Crafted World

Wat vinden de jongens van het spel nu ze het hebben mogen spelen? Nou dat is meteen duidelijk, Yoshi’s Crafted World is een succes. Yoshi’s Crafted World is een heel lieflijk spel, dit komt door de yoshi’s die super schattig zijn, maar ook door de achtergrond van het spel. Een handgemaakte knutselwereld, vol bloemen en mooie vrolijke kleuren. In Yoshi’s Crafted Word draait het om het zoeken naar stenen. Waarbij de Yoshi’s kunnen lopen, springen en zelfs op elkaars rug kunnen zitten om zich te laten voortbewegen. De setting heel mooi gemaakt, het is echt alsof je in een knutsel wereld rond loopt.  Zo is er op een gegeven moment bijvoorbeeld een krokomotief, oftewel een locomotief in de vorm van een krokodil. Deze is zo gemaakt, zoals jij en ik deze ook zou knutselen met karton.

Het spel is te spelen in de makkelijke of klassieke versie en kan met een of twee spelers gespeeld worden. Het spel is afwisselend  levels  en spelletjes, waarbij de spelletjes eerst goed uitgelegd worden. Win je de spelletjes dan krijg je prijzen die je weer kan gebruiken en waardoor je verder kan komen in het spel.

Dit spel is een groot succes

Volgends de jongste is dit zijn ‘lievelingsspel’. De jongens zijn erg enthousiast over de poochy-pups, de spelletjes die ze doen en de opdrachten ie ze maken. Ze kunnen kiezen uit verschillende kleuren Yoshi’s, dit doet het op deze leeftijd altijd goed, want beide hebben hun eigen favoriete kleur. Grappig vind ik ook dat ze op deze leeftijd helemaal enthousiast kunnen zijn van Super Smash Bros Ultimate. Waar bekende Super Mario karakters met elkaar gevechten aan gaan, maar net zo veel kunnen genieten van Yoshi’s Crafted World met zijn vrolijke geluiden, bloemen, kleuren en knutsel achtergrond.

Yoshi's Crafted World

Yoshi's Crafted World

Win een knutsel pakket

Het hele Yoshi’s Crafted World avontuur begon met een knutsel pakket die we mochten ontvangen. Dit pakket bestond uit knutsel spullen om een Yoshi kijkdoos te maken. Ook jouw kinderen kunnen een groot knutsel pakket winnen. Ze moeten wel snel zijn, want deze winactie is tot 19 april. Wat ze moeten doen? Voor 19 april een foto plaatsen op Instagram van een Yoshi’s Crafted World kijkdoos met de hashtags #Yoshikijkdoos en #YoshiCraftedWorld

Yoshi's Crafted World

Review: Yoshi's Crafted World #NintendoSwitch

Hebben jullie ook een vast tijdstip dat de kinderen op de nintendo/wii/tablet mogen?

Yoshi’s Crafted World is exclusief voor de Nintendo Switch.

foto’s lodiblogt
Voor dit artikel mochten we een product ontvangen om te reviewen/ disclaimer

25 thoughts on “Review: Yoshi’s Crafted World #NintendoSwitch”

1. Dat begrijp ik heel goed, hier gaat het nog, maar je merkt dat ze ouder worden en meer willen gebruiken. ( en wat ook gebeurd met bijvoorbeeld hu mobiel )

1. Ik snap je helemaal hoor :), we hebben er lang over nagedacht voor hij kwam, maar het is de beste koop sinds tijden. Wat een plezier beleven ze er aan.

1. Dit is een heel andere wereld voor mij. Hier nog niet in te picture. Al heeft Mila onlangs van mijn broertje wel een Nintendo DS (heet dat zo?) gekregen. Zo’n kleine spelcomputer, alleen is ze daar nog net iets te klein voor. Op gezette tijden mag ze bij ons Squla doen of even op de televisie kijken. Maar over het algemeen niet te lang.