Reizen met kinderen- Kleine Globetrotter Magazine

reizen met kinderen? Lees dan het tijdschrift Kleine Globetrotter

Op vakantie of reizen met kinderen. Heb jij plannen? En wil jij ideeën op doen over een reis of vakantie met kinderen? Of gewoon even wegdromen bij vakantie verhalen? Dan is het tijdschrift Kleine Globetrotter Magazine zeker iets voor jou!

Reislustige ouders

Alhoewel het nu misschien nog even ver weg lijkt, de tijd dat we weer op vakantie gaan en kunnen reizen komt er vanzelf weer aan. Om alvast in de stemming te komen en op inspiratie op te doen, is er Kleine Globetrotter Magazine, een tijdschrift voor reislustige ouders. Voor alle kleine en grote avonturiers! Want reizen met kinderen is zo leuk! Daar weet ik alles van.

De reisgenen mee gekregen van mijn ouders

Het is overduidelijk dat ik mijn reisgenen heb meegekregen van mijn ouders. Toen ik twee jaar oud was (dit was in 1976) reisden wij drie maanden door Engeland. Dat was voor die tijd, vrij extreem. Nu weet ik me hier natuurlijk niets meer van te herinneren, maar de bodem om te reizen was gelegd.

reislustige ouders en kinderen

Vijf of zes weken op zomer vakantie

Mijn vader was leraar en wij gingen elke zomervakantie lang op vakantie. vijf of zes weken weg was heel normaal. We gingen altijd naar campings in Frankrijk, Oostenrijk of Italië. Als er maar bergen waren om te wandelen. Toen ik op mijn zeventiende voor het eerst samen met mijn zus met een jongerenreis op vakantie ging, vond ik de twee weken in Frankrijk maar kort, ik was zo anders gewend. Vakantie was voor ons altijd genieten, genieten met ons gezin, plaatsen ontdekken en vooral genieten van de natuur en de vrijheid.

Een jaar backpacken en meer

De drang om te reizen heb ik altijd gehad. Toen ik 23 was (in 1997) ging ik, na het afronden van mijn studie een jaar backpacken door Australië. Ik ging alleen heen, maar wel via een organisatie, die mij en andere jongeren de eerste dagen een beetje op weg zou helpen. In het vliegtuig zat ik naast een meisje, met wie het zo goed klikte, dat we na een paar dagen besloten samen te gaan reizen. We kochten een Toyota busje en gingen op pad. Na een paar maanden kwam mijn zus ook en uiteindelijk reisden en werkten we met zijn drieën een jaar door Australië.

Na een paar jaar werken wilden we weer weg

Hierna was de drang om te reizen nog niet weg. Mijn zus en ik gingen beiden aan het werk maar in 2001 vertrokken we voor zes maanden naar Amerika. In een auto en met tent gingen we langs alle bekende en minder bekende plekken van dit land.

Gelukkig vond ik een reislustige man

Gelukkig heb ik een man die net zo dol is op reizen als ik. In 2011 besloten we met de kinderen, die toen 3 en 1 waren, zeven maanden door Amerika en Canada te gaan reizen in een camper. Mijn zus woont ondertussen al zestien jaar in Amerika, dus een begin en eindpunt hadden we al. Deze zeven maanden waren te gek. Om zo lang samen in een camper te reizen geeft je als gezin zoveel mee. Natuurlijk kunnen de kinderen ze zich er niets meer van herinneren, toch hopen we ze onze reisgenen wel mee te kunnen geven.

Hopelijk hebben ze onze genen

En dat reizen hoeft natuurlijk niet alleen maar lange reizen te zijn. Zelf geniet ik net zo hard van een weekendje klimmen in de Ardennen, een zomervakantie in Oostenrijk, Zwitserland of de herfstvakantie in Zuid-Frankrijk. Dit jaar hebben we alles gepland om weer naar Amerika te gaan. Hoewel ik op dit moment nog bang ben dat dit niet doorgaat, houd ik hoop. Tenslotte zou ik mijn zus en haar gezin ook weer graag eens willen zien.

Inspirerende verhalen lezen

Toen wij die zeven maanden reisden hield ik een blog bij op een reissite. Ik vond dit leuk voor mezelf om later terug te lezen, maar ook om andere mensen te inspireren. Zelf vind ik het ook heel leuk om te lezen over reizen en vakanties en eigenlijk lees ik dit nog steeds het liefste in een tijdschrift. En daarom ben ik ook zo blij met het Kleine Globetrotter Magazine.

Kleine Globetrotter Website

Kleine Globetrotter Magazine is onderdeel van de website Kleine Globetrotter. Op de website vind je ontzettend veel informatie over reizen en vakantie vieren, met de mooiste bestemmingen en praktische tips. Marlieke van de website KleineGlobetrotter wilde meer. En dat kwam er! Kleine Globetrotter Magazine is een tijdschrift voor en door reislustige ouders. Het blad straalt een en al professie uit met hele mooie foto’s, tips en ideeën. De teksten zijn geschreven door ouders zoals jij en ik en dat lees je. De verhalen lezen vlot weg en nemen je mee naar de prachtigste plekken in Nederland, Europa en over de wereld.

En nu ook Kleine Globetrotter Magazine

Kleine Globetrotter Magazine is het eerste magazine dat volledig over reizen met kinderen gaat. Een eerlijk magazine, speciaal voor reislustige ouders. Vol inspirerende vakantiebestemmingen, dichtbij en ver weg. In de eerste editie van dit magazine lees je onder anderen over Spanje, Mexico, Mechelen, Drenthe en Groningen. In de tweede editie gaat het over o.a Wales, Thailand, Australië en Schouwen-Duiveland. Naast inspirerende verhalen staan er columns in, waaronder de prachtige verhalen van de viertien jarige Lima die samen met haar vader vele reizen maakt, fotografie tips maar ook handige en duurzame tips voor op vakantie. Het zijn verhalen van ouders die met hun kinderen op vakantie gaan, ouders die alleen reizen met kinderen, verhalen van ouders die full-time reizen en korte vakanties en stedentrips.

Inspiratie voor iedereen

Er is inspiratie voor die ouders die graag met een tent op stap gaan of ouders die liever met een caravan weg willen of juist voor ouders die een hotel kiezen. Voor elke reislustige ouder met avontuurlijke kinderen zit je goed bij het Kleine Globetrotter Magazine. Het blad is stoer, echt en toegankelijk. Voor iedereen, dus ook voor jou.

Ik blijf er in lezen

Zelf ben ik enthousiast over het magazine, ik vind de verhalen mooi en ontroerend, spannend en verrassend, maar ook zijn de foto’s die erbij staan van prachtige kwaliteit. Het is een blad om gewoon bij weg te dromen, routes uit te stippelen, inspiratie op te doen, maar ook leren van anderen zoals in de rubriek persoonlijk: ‘Doei en Daar zijn we weer’. Ik vind dit echt ontzettend leuk om te lezen. Aan het begin van het magazine staat Doei waarin ouders vertellen over de reis of vakantie die ze gaan maken en helemaal aan het eind van het blad staat ‘Daar zijn we weer’ waarin deze ouders vertellen hoe het is gegaan, of de verwachtingen waar zijn gemaakt en wat er goed of minder goed ging.

Een abonnement of los kopen

Kleine Globetrotter Magazine verschijnt 4 x per jaar. Je kan de magazines los kopen ( de eerste editie kost nu € 5,95 en de tweede editie € 8,95). Je kan een abonnement nemen. Maar ook kiezen voor een Kleine Globetrotter tas voor €9,50 of een combinatie van de twee magazines en eventueel een tas hierbij. Alle informatie hierover vind je hier.

Koop kleine globetrotter online

Waar doe jij inspiratie op voor een vakantie of reis?

handtekening Lodi blogger en copywriter

foto’s lodiblogt

Over de auteur

Hoi, Ik ben Lodi, bohemian, content creator met een free spirit en creativiteit.
Ik ben getrouwd en ben moeder van 2 zonen (2007 & 2009).

Op mijn blog schrijf ik over reizen, fashion ontdekkingen, interieur, de geheimen van het bohemian bestaan en het ontdekken van verborgen juweeltjes.

17 reacties

1. zegt:

ik vind het een leuke blogpost maar haal er geen inspiratie uit omdat wij niet reizen 😉 A ik mag niet en B onze bedrijven werken gewoon door. als wij weg zouden gaan is het gewoon een weekend of weekje in eigen land 😉

2. Silkeblogs zegt:

Hoe fijn! Ik zie mezelf ook wel met mijn kinderen reizen wanneer ik kinderen heb!

3. zegt:

Ik volg de kleine globetrotter ook al een hele tijd en vind het heerlijke inspiratie. Het tijdschrift heb ik nog niet gelezen.

4. zegt:

Mooi tijdschrift om te zien ook, lijkt me heerlijk om alvast weg te kunnen dromen. Zelf al even niet op vakantie geweest, maar als we gaan dan lees ik het liefst reisblogs van mensen die al op de plaats van bestemming zijn geweest. Even helemaal wegdromen!

5. Jasmina zegt:

Dat tijdschrift lijkt me wel wat…wij houden ook van reizen en onze kleine meid gaat gewoon mee…ik kan dan ook niet wachten tot dit Corona gebeuren voorbij is en we er weer op uit kunnen

6. zegt:

Dit lijkt me zeker voor kinderen wel erg leuk om op die manier alvast wat te lezen over een potentiële bestemming waar ze met hun ouders naar toe gaan.

7. zegt:

Wat onwijs leuk dit, ik kende het helemaal niet. Als je kinderen hebt lijkt het me ideaal, zo kunnen ze vast een beetje reislust opdoen.

8. zegt:

Lijkt me heel leuk met kleine kinderen. Zelf heb ik 3 pubers dus struin ik zelf altijd het internet af voor leuke reistips

9. zegt:

Oh geweldig dat jullie zo reislustig zijn ! Het liefst gaan wij ook direct weer. Afgelopen april zouden wij weer een rondreis gaan maken door Amerika, maar helaas moet dat even op zich laten wachten. Maar dan is jouw blog én zo’n magazine waar je overschrijft heerlijk om even te lezen en in weg te dromen. Ik hoop dat we snel weer allemaal op reis kunnen !

1. zegt:

Wat ontzettend jammer dat jullie reis niet door is gegaan. Hopelijk kunnen jullie deze toch nog gaan maken, al is het misschien volgend jaar.

10. Voor alle reislustige mensen lijkt me dit een heel leuk magazine. Wel hoop ik dat het globetrotten met aandacht voor het milieu gebeurt… Dat is de laatste jaren wel eens anders geweest voor mijn gevoel. Soms krijg ik de indruk dat mensen de aarde zien als hun persoonlijke pretpark…

11. zegt:

Wat leuk, ik kende deze magazines nog niet

12. zegt:

Ah super leuk dat je man ook van reizen houdt. Mocht ik ooit kinderen hebben dan gaan ze ook reizen met mij.

13. zegt:

Leuk! Ik had (informatie over) dit magazine al eens voorbij zien komen. Zelf waren we heel reislustig, maar wel heel anders dan jij. Ik ben nogal van de luxe accomodaties en voor Huib hoefde dat eerst niet perse, maar inmiddels toch ook wel meer. Hij heeft vroeger een half jaar in de Verenigde Staten gewoond en een paar maanden in Frankrijk gewerkt. Ik heb zoiets weer nooit gedaan. Met Mila zijn we heel langzaam op gaan starten. Eerste paar jaar Nederland, toen Portugal, Griekenland. Next op de planning was New York en Bali. Maar dat gaat nu even niet door…

14. Bouchra zegt:

Wij zijn dol op reizen! Gelukkig zijn de kids dat ook en reizen we met ze ook naar verre bestemmingen. Heerlijk vinden we dat.

15. Marsha zegt:

Wat een super leuk tijdjschrift zeg! Die ga ik onthouden, ik wil ook zo graag reizen met ons gezinnetje.

16. Oh dat lijkt me echt een leuk magazine! Ik hoop dat ik later ook zoveel mag/kan reizen.