Cool Bear® biedt een gezond alternatief voor zoete dranken in een duurzame verpakking

Cool Bear®

Naast limonade, drinken ze hier meestal thee en water. Eigenlijk koop ik altijd een vast merk siroop. Van Siropen merk Cool Bear® kregen we een verpakking limonade siroop om te testen. Siroop met 0% suiker.

Limonade siroop

Hier in huis drinken de jongens doordeweeks thee en limonade. ’s morgens en ’s middags hebben ze water met medicatie en naar school krijgen ze water mee. In het weekend krijgen ze nog wel eens een glas Cola of Fanta, al beperk ik dit sinds de oudste een slotjes beugel heeft en er gewaarschuwd werd dat koolzuurhoudende dranken niet goed hiervoor zijn. Omdat ze het altijd leuk vinden als ze nieuwe dingen mogen proeven, waren ze ook graag test panel voor het Siropen merk Cool Bear®.

Hét gezonde alternatief in het siropen schap

Siropen merk Cool Bear® is hét gezonde alternatief in het siropenschap. De siroop bevat als enige geen kunstmatige zoetstoffen en verborgen suikers. Het merk onderscheidt zich hiermee van andere zoete dranken in de schappen. Cool Bear® heeft, als eerste merk in Nederland, een kartonnen verpakking met een volledig recyclebare dop. Met het oog op het milieu en de toekomst is een nieuwe verpakking de tweede stap in de ambitie van oprichter Ana Santiago: ‘Een betere wereld achterlaten voor de kinderen van nu’.

Een volledig recyclebare verpakking

Cool Bear® toont lef door het voortouw te nemen als het gaat om een duurzame verpakking. De kartonnen
drankverpakking TGA* – geproduceerd door Tetra Pak – sluit perfect aan bij de missie van Cool Bear®. Tetra Pak staat voor de bescherming van voeding, milieu en mensen. Deze missie sluit naadloos aan bij de ambitie van Ana om de wereld beter achter te laten voor de kinderen van nu.

Cool Bear® durft te veranderen 

Het is het eerste merk in Nederland met deze unieke, volledig recyclebare verpakking: Tetra Gemina® Aseptic 750 ml met een plantaardige dop. De dop is gemaakt van 100% afbreekbaar plastic dat afkomstig is van suikerriet. Na gebruik kan de verpakking plat worden gevouwen en in de recyclingbak worden gegooid. De bestanddelen van de verpakking krijgen na recycling een nieuw bestaan. 

Cool Bear®

Cool Bear® staat voor dromen en mijn droom is om kinderen een mooie toekomst te garanderen. Daarom wil ik bijdragen aan hun lichamelijke gezondheid, maar ook aan een gezond milieu met aandacht voor de herkomst van de grondstoffen van de verpakking en de mogelijkheid tot recycling na gebruik. De kinderen van nu hebben namelijk een schone aarde nodig om gelukkig te kunnen blijven leven.” (Anna Santiago, oprichter Cool Bear®)

Een gezond en duurzaam aanbod voor kinderen

Oprichter Ana Santiago droomt ervan om kinderen een mooie en gezonde toekomst te bieden. Ana: ”Als moeder en oma, word ik verdrietig van alle zoete dranken in de schappen”. Met een gezond, maar toch lekker zoet alternatief, wil Ana bijdragen aan een gezonde toekomst. Voor Ana is de funfactor erg belangrijk. Dit is terug te zien in de verpakking, de mascotte en het Cool Bear® spaarprogramma, speciaal ontwikkeld voor kinderen. 

0% toegevoegde suikers en kunstmatige zoetstoffen 

Deze siroop bevat geen toegevoegde suikers en kunstmatige zoetstoffen. De siroop is gemaakt van 100% natuurlijke ingrediënten. Het is gezoet met puur fruitconcentraat en stevia (een natuurlijke zoetstof uit de steviaplant). De siroop onderscheidt zich hiermee van andere zoete dranken.

Niet duurder, wel duurzamer

Het nieuwe uiterlijk verandert niets aan de samenstelling van Cool Bear® siroop. De smaak- en mengverhouding is hetzelfde gebleven en de inhoud neemt toe van 700 naar 750 ml. De nieuwe verpakking is verkrijgbaar in de smaken Cassis-Appel en Framboos. Daarnaast is de adviesprijs van €3,09 verlaagd naar €2,79. De producten van Cool Bear® zijn online verkrijgbaar en te koop bij de Jumbo, Deen, Plus Supermarkt, Coop en diverse natuur- en gezondheidswinkels. 

Wat vinden de jongens van Cool Bear®?

De jongens vonden meteen de verpakking erg leuk, ik zelf word blij dat er op de verpakking 0% suiker staat, maar ook de duurzame verpakking is voor mij positief. De jongens vinden allebei dat het pak zo makkelijk schenkt, dit in tegen stelling tot een fles limonade siroop. Ik ben het met ze eens. In plastic knijp je nog wel eens te hard, de verpakking van het pak Cool Bear® is sterk waardoor je er niet in kan knijpen. Er komt dus niet snel te veel siroop in de glazen. De smaak van Cassis Appel vinden de jongens erg lekker. Ze zeggen geen verschil te proeven met een siroop waar wel suiker in zit. Een duim op dus!

Over Cool Bear®

Cool Bear® (sinds 2014) is een siroop die puur vruchtensap bevat en niet gezoet is met kunstmatige zoetstoffen, maar met het 100% natuurlijke, zuivere stevia. De siroop is verkrijgbaar in vijf verschillende smaken, in verpakkingen van 750 ml en kleine ‘ready to drink’ pakjes. Cool Bear® is verkrijgbaar in diverse supermarkten, binnenspeeltuinen, sportclubs, dierentuinen en attractieparken.

foto’s lodiblogt/persbericht/ disclaimer

Meer artikelen:

Over de auteur

Hoi, Ik ben Lodi, content creator, online copywriter, getrouwd en moeder van 2 zonen (2007 & 2009).

Op mijn blog schrijf ik over reizen, fashion, interieur, beauty en het buitenleven.

1 reactie

  1. zegt:

    Klinkt goed en inderdaad zou je al verliefd kunnen worden op de verpakking. Ik was ongeveer zestien toen ik mezelf water ‘leerde drinken’. Sindsdien vind ik frisdranken al snel te zoet. Met limonade kun je dat voorkomen door gewoon maar een heel klein beetje te gebruiken;).

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies om de gebruikerservaringen te verbeteren. Met het gebruiken van deze website stem je er mee in dat ik cookies gebruik. View more
Accept