Kinderen

Review: Atlantis Escape. SmartGames voor jong en oud

De afgelopen weken hebben wij een aantal spellen mogen reviewen die door de Vakjurk verkozen zijn tot Speelgoed van het jaar. Ook SmartGames is genomineerd en wel in vier leeftijdscategorieën. Vandaag laten wij weten wat we van het SmartGames spel Atlantis Escape vinden.

Verkiezing speelgoed van het jaar

Pas geleden waren wij aanwezig bij de influencerdag verkiezing Speelgoed van het jaar. Hier kregen we toen de spellen Menara en Escape Room The Game Family Edition mee. Als gezin vinden we het heel leuk om gezelschapsspellen te doen, maar de jongens vinden het ook leuk om zelf een spel te spelen en dan zijn de spellen van SmartGames ideaal. SmartGames staat vier keer in de verkiezing Speelgoed van het jaar. Het spel Atlantis Escape is genomineerd in de leeftijds cattegorie 8-9 jarigen.

Atlantis Escape SmartGames

SmartGames Atlantis Escape

Hoe speel je Atlantis Escape? Je speelt het alleen. Ontsnap… voor het te laat is! Kan jij vluchten van Atlantis voordat deze mythische stad voor eeuwig onderwater verdwijnt? Zoek de kortste weg van bij de hoogste toren tot aan de haven, waar een schip op jou ligt te wachten om je in veiligheid te brengen. Hoeveel treden nog voor je er bent? Zal je er nog op tijd geraken? Atlantis Escape is een compact puzzelspel met 60 3D-opdrachten, oplopend in moeilijkheid graad, handig om overal mee te nemen.

Wat vinden de jongens van Atlantis escape?

Jaren geleden leerden wij SmartGames kennen en vonden dit altijd een ideaal spel om mee op reis te nemen. Ook vertelde de oudste dat ze in de plusklas vaker SmartGames mogen doen. Atlantis Escape was nieuw voor ze. Ze weten door eerdere spelletjes van SmartGames, dat je het spel doet vanuit het boekjes. Je plaatst de toren op het spelbord, zoals aangegeven in de opdracht. Je gebruikt enkel de puzzelstukken met trappen die bovenaan de opdracht aangegeven zijn, de andere puzzelstukken leg je opzij. Gebruik de puzzelstukken met trappen on een weg te maken vanaf de deur van de hoge toren dit aan de trappen aan de rand van het spelbord. Er is maar een oplossing mogelijk. Het leuke is dat je spelenderwijs steeds moeilijkere opdrachten kan gaan doen. Kom je er nu echt niet uit dan staan de antwoorden achter in het boekje.

De jongens, maar ook wij spelen Atlantis Escape met veel plezier. Het is elke keer een uitdaging om de puzzel voor elkaar te krijgen. Je moet proberen probleemoplossend te werken, flexibel denken en goed kijken. En je hebt doorzettingsvermogen nodig , want je weet dat er een oplossing is.

Atlantis Escape SmartGames

Speelgoed van het jaar

De Verkiezing Speelgoed van het Jaar is in volle gang! Op www.speelgoedvanhetjaar.nl staan alle genomineerden met artikelomschrijving, mening van de jury en een toelichting door de ontwikkelingspsycholoog.

SmartGames is genomineerd in de volgende categorieën:
0-3 jaar met het spel Brain Train
4 en 5 jaar met het spel Smart Farmer
6 en 7 jaar met het spel Colour Catch
8 en 9 jaar met het spel Atlantis Escape

review: Atlantis Escape- SmartGames

foto’s lodiblogt

voor dit artikel heb ik een product mogen reviewen/ disclaimer

14 thoughts on “Review: Atlantis Escape. SmartGames voor jong en oud”

1. Wij waren ook bij de influencer dag en leerden toen voor het eerst de spellen van Smart Games kennen. Wij kregen Brain Train (genomineerd in categorie 0-3 jaar overigens) mee en onze dochter is er helemaal gek op. Het is zowel een slim spel als mooi, stevig speelgoed. Atlantis Escape lijkt me ook leuk voor de toekomst en ook leuk omdat het ook meer een uitdaging is voor papa en mama. 😉