Jurassic World – The Boardgame. Een spannend, uitdagend spel

Review: Jurassic World - The Boardgame. Een ontzettend leuk spel, waar je goed moet samenwerken om te kunnen winnen.

Just Games heeft een nieuw spel Jurassic World – The Boardgame. Een spel waarin je samen met vrienden het grootste en meest verbazingwekkende dinosaurus-pretpark ter wereld gaat maken. Een spel waarbij je op je hoede moet zijn voor dino’s. Een super leuk en uitdagend spel. Hier lees je er alles over.

Jurassic World – The Boardgame

Wie kent ze niet, de dinosaurussen van de legendarische Jurassic filmreeks? In Jurassic World – The Boardgame krijg je de kans om het bekende en grootste dinosaurus-pretpark ter wereld zelf te bouwen! Spreek met je vrienden af wie botten gaat opgraven, wie het DNA aanpast van de dinosaurussen, wie de gebouwen gaat bouwen of het park financiert. Maar let op! De dinosaurussen kunnen ontsnappen!

Kunnen jij en je vrienden een themapark met dinosaurussen beheren? Je ontdekt het in Jurassic World – The Boardgame!

Hoe werkt het spel?

Jurassic World – The Boardgame is een spel voor 2 tot 6 personen vanaf 12 jaar. In dit spel run je een succesvol park vol dinosaurussen of onderga je de consequenties als dat niet lukt. Het leuke is dat je verschillende avonturen kan beleven in Jurrassic World! Je verdeel de verschillende rollen over de spelers. Spreek af wie er botten gaat opgraven, DNA in dinosaurussen gaat veranderen, gebouwen gaat bouwen, het park gaat financieren en meer. Kies samen met je medespelers welke missie jullie gaan doen. Het leuke is dat missies verschillende moeilijkheidsgraden hebben.

Samenwerken in een themapark

Als medewerkers van het park moet je samenwerken.Maar let op! De dinosaurussen kunnen ontsnappen! Jullie gaan dus samen Jurassic Park beheren en ervoor zorgen dat de dinosaurussen niet ontsnappen. Minimaal twee en maximaal zes personen kunnen tegelijkertijd meedoen aan dit spel.

Inhoud verpakking:

• 16 Dinosaurusfiches
  • Speelbord
  • Research lab and Fossil dig site bord
  • Mainstreet bord
  • 6 Spelersborden
  • 6 Spelersbanners
  • Danger meter marker (rood)
  • Entertainment meter marker (groen)
  • Danger clock marker (zwart)
  • Hammond marker
  • 3 Dobbelstenen
  • 3 Missies
  • 15 Bouw kaarten
  • 15 DANGER! kaarten
  • 15 Upgrade kaarten
Jurassic World - The Boardgame is een ingewikkeld maar super leuk spel. Red jij het dino park?

Review

Met twee echte Jurassic park/World fans in huis, was ik heel blij dat ik dit spel mocht ontvangen. In eerste instantie schrok ik even toen ik de doos van Jurassic World – The Boardgame open deed, niet door de dino’s, maar door de hoeveelheid aan kaartjes en borden die in de doos zitten. Hieraan merk je ook meteen dat het een spel is voor 12 jaar en ouder, want na het lezen van de spelregels moet ik heel eerlijk zeggen dat ik er niet veel van begreep. Gelukkig had onze oudste zoon het spel meteen door en na een spel spelen, snapten we het dan ook allemaal. Wees er op voorbereid dat de kaarten allen in het Engels geschreven zijn. Welke trouwens heel goed te begrijpen zijn, omdat de opdrachten duidelijk beschreven staan.

Hoe begin je

Je kiest allemaal een beroep om in het park uit te voeren, maar kies gericht, want je hebt elkaar nodig om dit spel tot een goed eind te volbrengen. De eerste beurt begint, je ziet precies met hoeveel dobbelstenen jij mag gooien bij welke missie en probeert jouw ‘vak’ zo goed mogelijk uit te voeren. Nadat iedereen aan de beurt is geweest, verschuift de gevarenklok en moet je boven een bepaald getal gooien om het gevaar te vermijden. Als je lager gooit, moet je de gevarenmeter verschuiven en een kaart pakken waarvan je de instructies meteen moet uitvoeren. Zo kunnen er bijvoorbeeld dinosaurussen ontsnappen… Als jullie de missie hebben voltooid die jullie in het begin gekozen hebben, winnen jullie het spel!

Speel samen om het entertainment park te behouden en laat de dino's niet ontsnappen.
Kies jouw missie in Jurassic World - The Boardgame en zorg dat jij de juiste dinosaurussen op hun plek krijgt in het park.

Een spel waar je goed bij na moet denken

Jurassic Wold – The Boardgame is een spel waar je ontzettend goed bij na moet denken, over stappen die je zet, de keuzes die je maakt, maar je moet ook net het geluk hebben dat je goede ogen gooit met de dobbelsteen. Omdat je samen speelt, help je elkaar, moedig je elkaar aan en deel je in het geluk, maar ook in de spanning wanneer dei dino’s uitbreken. Het is een super leuk, actief spel, waar menig middagen mee gevuld kunnen worden.

Enthousiast geworden over dit spel: Klik dan hier

foto’s lodiblogt

Over de auteur