Gezondheid

Hardlopen en thuis sporten, werken aan je conditie

Werken aan je conditie, weer beginnen met hardlopen en thuis sporten! Maar hoe begin je weer met hardlopen en wat kan je thuis doen om aan je conditie te werken?  

Hoe sporten leuk kan zijn

Boot Camp is echt iets waar ik nooit van gedacht had dat ik het leuk zou vinden, maar toen ik dit eenmaal deed, was ik zo enthousiast. Ik bouwde een prima conditie op en merkte aan mijn lichaam dat deze verschillende takken van sporten goed voor me waren. Echter de boot camp groep is gestopt en ik ben een beetje zoekende.

Maar hoe begin ik weer?

Het is lastig om weer een nieuwe passie qua sporten te vinden, maar ik ben vastberaden om weer te gaan hardlopen en thuis te gaan sporten om mijn conditie weer op pijl te krijgen en te houden!

Begonnen aan een hoepel challenge

Wat heel goed is voor je conditie is hoelahoepen. Al eerder deed ik dit en sinds kort ben ik gestart met de hoelahoep challenge van robinhoop.nl. Het voelt zo goed om weer te hoepelen. De hoepel van robinhoop.nl is groter en  lichter dan een fitness hoelahoep, hierdoor gaat het hoepelen soepel en fijn en is goed vol te houden.

Trainen met BBG

Wat ook super goed is voor je conditie is de Bikini Body Guide (BBG). Je hebt  hierbij vierentwintig weken aan oefeningen om thuis te doen, erg zwaar maar goed voor je lichaam. De oefeningen zijn te vergelijken met de boot camp oefeningen.

Weer gaan hardlopen

Zelf wil ik ook weer gaan beginnen met hardlopen, tenslotte is dit zeker goed voor je conditie, maar ook voor je lijf en daar zit ook wel een puntje voor mij bij. Tenslotte word ik er niet jonger op en mijn lichaam is echt aan het veranderen nu ik ouder begin te worden. Ik moet er dus wel hard aan werken om fit en in conditie te blijven. Dus wat gaat er gebeuren.Ik wil  weer gaan hardlopen en gebruik hierbij het ideale hardloopschema voor de beginnende hardloper die ik op de site van PinkPress vond! Ook wil ik weer bij het begin beginnen en starten met BBG, gewoon weer vanaf week 1. Drie keer per week een half uurtje trainen, daar mag en kan ik toch geen smoesjes meer voor verzinnen!

Doe je mee?

De eerste stap is gezet! Wil je nou ook mee doen met de Hoepel Challenge, wordt dan lid van de  Facebook pagina van robinhoop.nl en koop nu je hoepel met de kortingscode LODI44

En jij? Heb jij goede ( sportieve) voormens dit jaar?

foto lodiblogt

33 thoughts on “Hardlopen en thuis sporten, werken aan je conditie”

  1. Geweldige titel! Met zo’n instelling kom je er wel. Leuk dat je het hardlopen weer gaat oppakken. Ik herken de blauwe plekken van het hoelahoepen. Die had ik in het begin ook. Nu niet meer.

    Na het hardlopen hoelahoep ik dagelijks 10 minuten terwijl ik K-drama kijk op mijn smartphone : )

    1. Nu nog even vrijblijvend, ik kan het zelf al aardig lang volhouden omdat ik al eerder heb gehoelahoept, ik merk het zeker aan de ‘vetjes’ op mijn heupen en mijn care word sterker waardoor kim minder rugklachten heb.

  2. Jazeker ik heb ook goede voornemens! Ik was goed bezig vorig jaar, maar aangezien ik 3 maanden in een camper heb doorgebracht is dat allemaal weer in de soep gelopen, tijd om te herstarten dus. Ik duim voor je!

  3. Zo goed bezig! Ikzelf heb ook goede voornemens betreft sport. Niet naar de sportschool maar thuis trainen. Heb ook een crosstrainer thuis staan dus ik kijk tegelijk series :P.

  4. Wow dat is lang geleden, hoelahoepen! Maar kan me voorstellen dat het erg goed is voor je lichaam. Momenteel doe ik alleen hardlopen maar misschien ga ik het ook weleens proberen

  5. Ik ben al sinds oktober bezig met lekker sporten (eigenlijk altijd wel gedaan) en mijn gewicht. Met de feestdagen even een kleine break genomen. Maar vanaf 1 januari weer vol aan de bak gegaan. Lekker!!

  6. Ook ik moet nodig weer eens van de bank afkomen maar terug naar de sportschool zie ik gewoon niet zo zitten. Hardlopen wil gewoon niet vanwege mijn knieën maar misschien dat dat hoelehoepen wel wat is. Als kind veel gedaan…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *