De fit methode- het plan voor een fit lichaam
Boeken Boekrecensies Gezondheid

De FIT methode- het plan voor een fit lichaam

Een boek over gezond afvallen, gezondheid, sporten en recepten, dat is de FIT Methode- het plan voor een fit lichaam. In dit boek vind je op al je vragen een antwoord, in een makkelijke en duidelijke taal geschreven. Geen dieet, maar een plan die werkt.

We beseffen het allemaal wel

Misschien nu wel meer dan anders, willen we gezond leven, meer bewegen en willen we een fit lichaam. We weten dat het beter is voor ons om goed te slapen, minder alcohol te drinken, meer te bewegen en gezond te eten. Maar hoe doe je dat?

Leren vanuit een boek

Kan je gezond worden door het volgen van een boek? Of kan je je eetpatroon aanpassen door online informatie op te zoeken? Een fit lichaam krijgen door op een forum te lezen en te praten? Hier kan ik volmondig ja op zeggen. Ik heb jaren als gewichtsconsulent gewerkt en ben me ook nadat ik mijn praktijk sloot, altijd blijven interesseren voor gezonde voeding, nieuwe stromingen, bewegen en afvallen. Dat boeken of online hierbij kunnen helpen, daar ben ik zeker van overtuigd. Maar vraagt wel een stuk zelf discipline!

De Fit Methode- geen dieet maar een plan voor een fit lichaam

Eerder maakte ik al kennis met de Fit Methode en mocht nu het nieuwe aangepaste boek ontvangen. Omdat ik door permanente knieklachten weinig kan sporten, (al wandel ik veel en doe mijn buik en arm oefeningen wel, dit is niet te vergelijken met sporten) ben ik erg gericht op gezond eten. Zelf eet ik al langere tijd koolhydraat arm, waarbij ik wel meteen de aantekening wil maken dat ik niet tegen brood, pasta, rijst of aardappelen ben. Ik eet dit zelf alleen minder en beperk mijn suiker gebruik. Ik voel me hier erg fit door, heb een fit lichaam en veel energie. Informatie over koolhydraat arm eten haal ik uit kookboeken en online.

Meer dan alleen een boek om fit te worden

De FIT- Methode is een compleet boek, met adviezen, tips en recepten. Het voordeel van dit boek vind ik dat het over een compleet fit lichaam gaat. Niet alleen over afvallen, maar ook over spieren opbouwen, doelen bereiken, sporten, de waarheid over voedingswaarden en recepten.

De fit methode- het plan voor een fit lichaamDe fit methode- het plan voor een fit lichaam

Een boek die makkelijk te lezen is

Het boek leest lekker weg, het is in duidelijke taal geschreven en goed te begrijpen. Wil jij een fit lichaam, dan is dit echt een aanrader. Waarom? Het boek begint eigenlijk heel duidelijk met jouw plannen. Wat is jouw doel, jouw BMI en vetopercentage, maar ook ‘waar wil je heen.’ Er is een deel over vetverlies. Hier komen ook de vragen voorbij als ‘waarom val ik niet meer af?’, ‘Hoe ga je om met honger en trek tijdens het afvallen?’ en ‘hoe blijf ik op mijn streefgewicht?’.

De fit methode- het plan voor een fit lichaam

Aan het werk met een stappenplan

Hierna worden de spier opbouw en veranderingen in je eetgedrag besproken. Daarna volgt het stappenplan, waar je gaat bedenken wat je wil veranderen en hoe je dit gaat doen. Maar ook hoe je kan omgaan met een motivatie dip of terugval.

Beweging en trainingen

De volgende hoofdstukken bestaan uit de onderwerpen; beweging en training. Het hoofdstuk training is ontzettend uitgebreid waarbij de aandacht gaat naar krachttraining, welke trainingen voor welk deel van het lichaam enzovoorts

Koolhydraten, eiwitten en vetten

Het hoofdstuk voeding trekt natuurlijk mijn aandacht, ik vind het altijd leuk om nieuwe recepten te ontdekken en deze toe te voegen aan mijn rijtje favoriete recepten. Ook dit is een uitgebreid stuk in het boek en beschrijft naast alle voedingstoffen ook een paar recepten ( waarvan ik de overnight oats al geprobeerd heb. Op de site van fit.nl vind je nog veel meer recepten

Je voedingsschema bijhouden in de Fit community

Nu is de fit-methode niet alleen dit boek. Op de site van fit.nl vind je de keuze voor een fit afslank plan:

  • Het boek de FIT Methode
  • Jouw Persoonlijk Voedingsplan
  • Jouw Persoonlijk Trainingsplan
  • Toegang tot de FIT-community
  • receptenboek

Het voedingsplan of trainingsplan kan je ook los kopen. Maar je kan ook kiezen voor online coaching. Op de site kan je trouwens ook trainingsmateriaal kopen of aan de slag gaan met de Fit-Methode app.

Meld jij je aan, dan kan je ook gebruik maken van de FIT- community. Hier kan je al je gegevens bijhouden, je doelen, je begin, maar ook je voedingsschema. Je kan hier vragen stellen, artikel lezen en het is een goede stimulans om door te gaan.

Succesvol afvallen begint bij een plan

Ik vind het plan waar de FIT-Methode mee komt, erg goed. Het is volledig en een geheel plan die jou kan helpen af te vallen, meer te bewegen en gezonder te eten. Alle aspecten komen bij de FIT-Methode aan de orde.

Je vind alle producten van fit.nl op de site of via de banner hieronder:

foto’s lodiblogt/ disclaimer

Bewaar voor later op Pinterest:

18 thoughts on “De FIT methode- het plan voor een fit lichaam”

  1. Gelukkig hoef ik op dit moment niet af te vallen, maar dit komt wel over al een positieve methode. Ik blijf het overigens lastig vinden hoor. Bij de ene methode is dit ‘niet goed’, bij de andere ‘moet’ dat juist weer wel. Ik probeer er zelf mijn gezonde weg in te vinden.

    1. Klopt wat je zegt en dat heb ik ook hoor, dit boek is positief en zo leest het ook, niks moet en daar ben ik altijd al blij mee want als iets moet dan wil ik het al niet meer 🙂

      1. Het klinkt goed, lekker down to earth. Ik hoef niet af te vallen maar ik let wel beter op mijn voeding dan toen ik jonger was.

  2. ik skip deze even heel hard haha, ik moet ruim 45 kg aankomen dus afvallen zit er hier echt niet in. maar heb er wel verstand van en een fit en gezond lichaam is goede voeding, beweging en veel slapen! en een patatje of gebakje mag je gerust nemen :D, dat zet je lichaam alleen maar harder aan het werk

  3. Interessant, want we weten het allemaal wel, maar hoe geef je jezelf die vriendelijke schop onder de kont? Ik ben ook benieuwd of er in gegaan wordt op manieren hoe je spiermassa op kunt bouwen (naarmate je ouder wordt schijnt dit heel hard achteruit te gaan).

  4. Je hebt mijn interesse gewekt, dit lijkt me echt een goede strategie om eens eindelijk die overtollige kilo’s kwijt te raken.

  5. Ik heb mijn hele leven vrijwel een stabiel gewicht. Echter na de bevalling en hormonen spuiten ivm ivf 5 kg die er aan blijft plakken. Nu zeggen ze ook dat juist die laatste kilo’s er bijna nooit afgaan. Ik moet mijzelf al veel lekkers voorbij laten gaan omdat ik na de bevalling ook nog eens geen lactose of tarwe meer kan verdragen. Dus koek en taart of pasta/pizza komt hier niet meer in huis. Toch val ik niet af. En dat gezellige wijntje met vrienden moet ook kunnen toch?
    Het lijkt mij een leuk boek, maar niet voldoende voor hetgeen wat ik nodig heb.

    Maar ik zou heus nog wel iets in 4 weken willen proberen, met een dietist en een menu.

  6. Ik zou eigenlijk 20 kilo minstens moeten afvallen. Helaas is dit best lastig. Ik kan namelijk niet veel bewegen dus zou het puur op mijn eetpatroon aankomen. Helaas is eten voor mij een coping dus die probeer ik af te leren. Deze methode ziet er best oke uit. Misschien dat ik het toch eens ga proberen.

  7. Interessant concept zeg, ik hou alleen niet zo van diëten omdat die vaak niet zo lang vol te houden zijn. Een verandering van levensstijl is dan wel prettig en daar lijkt dit boek ( met de bijbehorende mogelijkheden) wel bij te helpen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *