Een weekend weg in Gelderland

weekend weg B&B

Een weekend weg in Gelderland. Samen met mijn moeder was ik een weekend op pad. Sliepen in een B&B en gingen shoppen voor cadeaus voor de decembermaand. Wij ontdekten weer hoe mooi Nederland is.

Op stap

Het is alweer vijftien jaar geleden dat mijn zus emigreerde naar Amerika. Voordat zij verhuisde, gingen we elk jaar wel een mid-week op stap met onze moeder. Praag, Wenen, Dublin en als hoogtepunt een week New York. We hadden altijd de grootste lol. Ook nadat mijn zus emigreerde, ging ik nog eenmaal met mijn moeder alleen op stap naar Lissabon, maar daarna kwamen de kinderen en toen was het ineens niet meer zo vanzelfsprekend dat ik een paar dagen weg kon.

Chronisch ziek

Onze jongens zijn chronisch ziek en hierdoor elke dag zorg nodig hebben. Hierdoor kan ik, maar ook mijn man en ik, niet langer dan een dag weg zijn. Af en toe plan ik het zo dat ze naar mijn ouders gaan, maar dan kan dit niet te lang en niet te ver weg.

Een weekendje weg met mijn moeder

Mijn man gaat elk jaar wel een weekendje weg met zijn broer en ook mijn vader was dit jaar een weekje wandelen in de bergen met vrienden. Mijn moeder en ik vonden het eigenlijk wel tijd dat wij ook eens een weekend weg gingen en kozen bewust voor een weekend in november zodat we 5 december cadeaus konden kopen.

Nijmegen

We kozen voor Nijmegen, eigenlijk gewoon omdat we hier allebei nog maar een keer eerder geweest zijn en we een leuk stad zochten om te winkelen. Ik zocht een hotel maar die ik vond waren allemaal erg prijzig en toen kwam ik terecht op de site van B&B Buitenwaard. Dit zag er zo goed uit, dat ik belde en een kamer reserveerde. Het was voor het eerst dat we naar een B&B gingen. Wanneer ik kijk naar onze vakanties dan gaan we altijd kamperen of in een huisje, dus het was best even spannend.

Een weekend weg

lk zorgde er voor dat ik de jongens ’s morgens nog even hun zorg kon geven en tegen een uur of elf reden we richting Oosterhout. Aangekomen bij de B&B waren we zeer verheugd over de hartelijke ontvangst en de ruimtes die we hadden in het huis. We hadden een huiskamer waar we konden zitten en boven waren de slaapkamers. ’s Avond kwamen er nog twee gasten, twee jonge knullen. Zij gingen naar een festival, tot ’s morgens vroeg dus die hebben we bijna niet gezien en gehoord.

De stad in

Op advies van de eigenaresse van de B&B, hebben we de auto op een P&R gezet en gingen voor €3,50 met de bus, Nijmegen in. Hier hebben we volop gewinkeld en geluncht bij bier-en eetcafe Camelot. Voor ’s avonds had ik een reservering gemaakt bij Brasserie De Altena in Oosterhout. Hier konden we lopend heen, dus ideaal. De kaart was zeer verrassend, elk gerecht was €7,50. Wij kozen beide twee gerechten en namen daarna een heerlijk dessert.

Wandelen in Overbetuwe

Zondags gingen we na een heerlijk en goed verzorgd ontbijt wandelen bij het Strandpark Slijk-Ewijk, je kan je auto hier parkeren, maar betaald dan 5 euro. Rij je even 200 meter door dan kan je je auto gratis neer zetten. De wandeling begint ook bij deze parkeerplek en leid je helemaal rond het water. De wandeling is 5 km. Het strand erbij is wel zo gaaf, met heel veel speelmogelijkheden, dat ik hier graag nog een zomers terugkom met de jongens.

weekend weg B&B

Na het wandelen was het weer tijd om naar huis te gaan. Het was een heerlijk weekend weg zo met mijn moeder en dat houden we er zeker in! En volgende keer kunnen dat dan zomaar naar Limburg gaan!

foto’s lodiblogt
Over de auteur

Hoi, Ik ben Lodi, bohemian, content creator met een free spirit en creativiteit.
Ik ben getrouwd en ben moeder van 2 zonen (2007 & 2009).

Op mijn blog schrijf ik over reizen, fashion ontdekkingen, interieur, de geheimen van het bohemian bestaan en het ontdekken van verborgen juweeltjes.

21 reacties

1. Balou zegt:

Zo te horen en te lezen was het erg gezellig, fijn!

2. Krystle/Batboy zegt:

Nee, nog nooit. Afgelopen zomer wel met mijn moeder naar Utrecht in een hotel geweest, was heerlijk! Nu zijn wel alvast iets aan het bedenken voor volgend zomer en Nijmegen lijkt me erg gezellig!

1. zegt:

Wat leuk dat je ook op stap gaat met je moeder 🙂 en echt een aanrader deze stad.

3. Naomi zegt:

Zo te lezen was het erg gezellig altijd leuk om er even tussen uit te gaan

4. Voor veel mensen is vakantie iets vanzelfsprekend, maar dat is niet voor iedereen zo

5. zegt:

Wat een lekker weekendje weg, de B&B spreekt me persoonlijk niet zo aan. Maar wel lekker om er zo tussenuit te gaan!

6. ik vind een BenB zoveel leuker dan een saai hotel. Voor minder geld dan een hotel heb je de mooiste kamers op de gekste plekken. Je maakt een gezellige babbel met eigenaren van de BenB…kortom : alles voor en niks tegen!

1. zegt:

Dat heb ik nu ook ervaren en wat is dit een verademing als je hotels gewend bent ( niet dat ik daar zo veel kom hoor)

7. zegt:

Heerlijk eventjes weg, zouden wij ook eens moeten doen. Persoonlijk weet ik niet of ik voor een B&B zou kiezen, maar misschien is het een keer het proberen waard.

1. zegt:

Ik wist het ook niet hoor, maar vond het super fijn!

8. zegt:

Lijkt me wel een fijne plek. Van de drukke stad naar een landelijke overnachting. Nijmegen is een hele gezellige stad, maar onze voorkeur gaat denk ik toch naar een hotel in het centrum 🙂 zodat we ook een lekker drankje kunnen drinken in één van die gezellige cafe’s

1. zegt:

Precies, dat dacht was ook mijn idee, daarom arena e ook blij dat e lopend naar het restaurant konden, konden we mooi een wijntje drinken 🙂

9. zegt:

Regelmatig gaan we naar een b en b. Vind dit altijd zoveel gezellig. Wel lekker dat je even weekendje van huis kon

10. zegt:

Het ziet er gezellig uit. Wat fijn dat je er even tussen uit kon.

11. Nee, nog nooit, Ik heb altijd het idee dat je dan verplicht met de mensen van de B&B moet gaan ‘socializen’. Dan heb ik liever de anonimiteit van een hotel.

1. zegt:

Wat je zegt daar was ik ook ‘bang’ voor en ben ik geen type voor, maar dat viel dus echt heel erg mee 🙂 Ik zie ze wel eens bij Ik vertrek en dan denk ik dus; dat nooit 😉

12. ingrid zegt:

wat een heerlijk momentje weg zo. een B&B zou ik denk ik niet zo gauw boeken.

13. Mieke | mieksmind zegt:

een B&B heb ik nog nooit bezocht maar dat lijkt me wel eens leuk, al zou ik deze locatie niet kiezen heel eerlijk

14. Miss K zegt:

Nee ben eigenlijk nog nooit bij een BeB op logement geweest. Jullie hadden wel een fijne tijd samen zo te lezen.

15. Wat gezellig om dit zo samen te doen. Zou ik ook eens moeten doen met mijn moeder 🙂

16. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een B&B, maar sommige locaties kunnen erg mooi zijn!