Werken met een e-maillijst

Werken met een e-maillijst

Misschien is het wel opgevallen op mijn site, maar ik heb geen e-maillijst waarvoor jij je aan kan melden. Waarom niet? Eigenlijk nooit zo over na gedacht. Ik weet ook niet zo goed wat ik hier mee aan zou moeten. Daarom duik ik er vandaag eens in.

Gratis download

Voor een webschop kan ik het me voorstellen dat je een e-maillijst wil hebben. Een nieuwsbrief of mailing wanneer er nieuwe producten zijn. Maar voor mij als blogger? Kan ik iedere keer een mail sturen wanneer er een blog online staat? Is dat de reden van een emaillijst of zijn er andere redenen. Toen ik de gratis stappenplan van 0-1000 voor een killer e-maillijst toegestuurd kreeg, besloot ik  me hier eens in te gaan verdiepen en mocht jij nou ook een goed lopende maillijst willen, dan staat hier ook de link waar je deze  gratis whitepaper kan downloaden.

Lees ook: Optimaliseer je blog site.

Waarom een e-maillijst

Van de week schreef ik al waarom ik graag leer over bloggen. Ik vind het dan ook interessant wanneer ik berichten ontvang over zaken die met bloggen te maken hebben. Zoals het promoten van je blog. Daarom was ik ook enthousiast om het document ‘Van 0-1000: Het definitieve stappenplan voor een killer e-maillijst’ door te lezen en te zien wat ik hier persoonlijk mee kan doen.

Lees ook: Bij blijven leren over bloggen en schrijven.

Producten verkopen

Want waarom zou ik een mail lijst starten? Zelf sta ik in een aantal mailing lijsten van winkels en webshops. Logisch want zij ‘verkopen’ hun producten en kunnen deze dan extra onder de aandacht brengen. Maar waarom zou je nog meer een maillijst hebben?

  • Het is een goedkope en effectieve manier om je doelgroep te bereiken
  • E-mails worden direct in de inbox afgeleverd.
  • Ontvangers kunnen persoonlijk worden aangesproken
  • E-mail heeft bewezen de tijd te hebben doorstaan en een vrijwel risicoloze investering is

Een mailinglijst opbouwen is één van de meest succesvolle manieren om een geld te verdienen op het internet. Een e-maillijst helpt je om een persoonlijke band met volgers op de bouwen en langdurig met fans in contact te blijven.

En dan begin ik aan een maillijst

Oké, de reden is me duidelijk en ja ik wil graag mijn doelgroep bereiken en een persoonlijke band opbouwen. Maar waar plaatst ik de aanmelding van de maillijst dan? Moet deze prominent op mijn website staan? En dan, dan staat mijn aanmelding er op. Moet ik dan meteen een welkom mail sturen? Op al deze vragen lees je in de whitepaper van Newsletter2Go de antwoorden. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe je aan een maillijst begint, waar je deze in je site plaats. En vervolgens lees je welke strategieën je in kan zetten om deze maillijst te laten groeien. Een duidelijke document wat mij betreft.

De whitepaper van Newsletter2Go

De whitepaper “Van 0-1000: Het definitieve stappenplan voor een killer e-maillijst” is de e-mailmarketing handleiding voor professionele influencers en bloggers. Influenceer marketing is een term die tegenwoordig rondom je oren vliegt. En door de opkomst van deze influencer marketing kan tegenwoordig iedereen met een geloofwaardig imago en een aantrekkelijk verhaal zijn eigen carrière vormgeven. Dit pad naar succes begint bij een grote groep volgers. In de whitepaper “ Van 0-1000: Het definitieve stappenplan voor een killer e-maillijst ” kunnen  professionele bloggers en toekomstige influencers zien hoe e-mailmarketing kan helpen bij het generen van de achterban die nodig is om een influencer te worden.

Ontvang het stappenplan gratis

Hoe kan een document jou helpen bij het maken van een e-maillijst waar je U tegen zegt? De whitepaper die je gratis kan ontvangen, geeft een introductie in influencer marketing en laat professionele bloggers en influencers zien hoe een goede e-mailmarketing strategie wordt uitgevoerd. In eenvoudige, heldere stappen wordt uitgelegd hoe professionals e-mailmarketing opzetten en welke stappen er daarna precies moeten worden ondernomen.

De lezer wordt aan de hand genomen en leert in de whitepaper bewezen strategieën kennen die kunnen worden gebruikt om de e-maillijst van 0 naar 1000 aanmeldingen, en veel meer, te groeien.

Klik hier voor het gratis stappenplan

Foto pixabay/ samenwerking 

Over de auteur

Copywriter, schrijver, reiziger en modeliefhebber. Ik deel tips, ervaringen en laatste trends. Ik ben getrouwd en moeder van 2 zonen (2007 & 2009).

Free spirited boho girl uit de '70s. Ik ben artistiek, hou van reizen en avontuur.

32 reacties

  1. Ik heb wel de mogelijkheid van een abonnement op mijn blog, maar doe daar verder eigenlijk weinig mee. Dat komt ook omdat ik zelf een enorme hekel heb aan nieuwsbrieven. Ik gooi die meestal ongelezen weg.

    1. zegt:

      Herkenbaar, ik heb niet eens de mogelijkheid om een abonnement te nemen. Ik vond het artikel wat ik kon downloaden wel erg interessant en ben nu meer op de hoogte van de voor en nadelen van een e-maillijst.

  2. zegt:

    Idem hier. Ik heb een nieuwsbrief, maar die gebruik ik maar sporadisch. Ik ga die white paper zeker eens doornemen. Bedankt voor de tip!

    1. zegt:

      Ik vond het wel prettig om eens te lezen,w at ze er over te zeggen hadden en voor wie het goed te doen is. Ik heb zelf geen nieuwsbrief omdat ik denk dat het geen waarde heeft, maar bergrijp uit de whitepaper toch anders.

  3. zegt:

    Ik heb bewust geen maillijst. Ik moet niet de kost verdienen met mijn blog. Bovendien vind ik die pop-ups als ik iets aan het lezen ben vreselijk irritant. Krijg dan meteen zin om weg te zappen.

    1. zegt:

      Ik heb dat zelf ook, daarom vond ik het leuk om eens te zien waarom ( of waarom niet) een e-maillijst nou gunstig is.

  4. zegt:

    Ik heb heel bewust gekozen voor geen e-maillijst, gewoon omdat ik er toch nog niets uit kon halen. Eerst moet ik een duidelijk doel voor ogen hebben, voordat ik daar uberhaupt aan wil beginnen. Omdat ik ook in het Engels blog, verklaren Amerikaanse bloggers me op FB voor gek dat ik niet aan e-mails doe. Want ik laat kansen om geld te verdienen liggen. Snap ik, maar als je het doet, doe het dan ook goed, vind ik. Dus daarom nu in ieder geval niet, maar later misschien wel. Vind het wel heel interessant en zal het stappenplan downloaden!

    1. zegt:

      Grappig dat het in Amerika wel zo leeft! En je hebt helemaal gelijk, Wanneer je het doet, doe het dan goed.

  5. Ik werk voor twee projecten met maillistings. Het helpt als je er een cadeautje tegen over zet. Mensen willen hun mailadres best wel geven als het niet voor nop is.

    1. zegt:

      Dat is een hele mooie en goede tip!

  6. zegt:

    ik vind het ook een lastige afweging. Ik zou bijvoorbeeld best eens kunnen kijken of mensen zich überhaupt aan willen melden. Maar als je een bestand hebt aangelegd dan moet je ook regelmatig van je laten horen vind ik, ik denk dat mijn blog daar nu nog te klein voor is.

    1. zegt:

      Ik denk dat ook hoor, je moet dan met regelmaat iets sturen en echt wel een groot bereik hebben.

  7. zegt:

    Ik zou vaker moeten mailen, dat doe ik eigenlijk niet. Meteen morgen weer eens doen

    1. zegt:

      Leuk, ik meld me aan, dan kan ik meteen eens zien wat zo een mail lijst nu precies inhoud!

  8. zegt:

    Nee, maar was er wel over aan het denken. Bedankt voor de tip ga er eens naar kijken!

    1. zegt:

      Goed om te lezen, wie weet heb je er iets aan.

  9. Emma zegt:

    Mijn blog heeft geen nieuwsbrief, al kan je je wel abonneren. Ik vind een nieuwsbrief eigenlijk nogal een gedoe en ik lees het zelf ook niet echt. Ik snap wel dat het een meerwaarde kan zijn!

    1. zegt:

      Dat heb ik ook een beetje, zou niet zo goed weten wat ik de lezers dan kan bieden.Al begrijp ik uit het stappenplan dat het echt nuttig kan zijn.

  10. zegt:

    Wat handig! Ik heb wel een nieuwsbrief, maar gebruik hem (te) weinig. Ga me er eens verder in verdiepen.

    1. zegt:

      Leuk, misschien heb je iets aan de stappen en tips die in het stappenplan staan.

  11. Naomi zegt:

    Ik heb geen nieuwsbrief en vind dit momenteel ook niet nodig. Misschien als ik een wat grotere blogger zou zijn dat ik het zou overwegen. Maar momenteel kan ik gemakkelijk al mijn volgers persoonlijk benaderen dus is een nieuwsbrief overbodig. Wel vind ik het erg interessant en als mijn blog gaat groeien ga ik me hier ook zeker verder in verdiepen! Liefs Naomi

    1. zegt:

      Dat persoonlijke contact is zeker belangrijk, wie weet kan je de informatie nog eens gebruiken.

  12. zegt:

    nieuwsbrief aanmelden staat wel op mij site, maar geen idee hoe werk dus ik gebruik hem niet. Misschien moet ik meer verdiepen.

    1. zegt:

      Grappig, wie weet heb je wat aan de informatie.

  13. zegt:

    Ik heb geen nieuwsbrief op mijn blog, maar wel een soort van abonnement. Zelf lees ik nooit nieuwsbrieven, dus zou ik er zelf nooit eentje maken!

    1. zegt:

      Ik denk ook dat je met heel wat moet komen wil een nieuwsbrief interessant zijn. Goed dat je wel een keus tot abonnement hebt.

  14. Mijn blog heeft geen nieuwsbrief, maar wel een optie om te volgen en dan krijg je automatisch een e-mail 🙂

    1. zegt:

      Ja dat is natuurlijk ook een optie, de keuze om te volgen!

  15. zegt:

    Vroeg me al af of mensen dit gebruikte en waarvoor dna precies. Ik ga me er eens wat meer in verdiepen of ik dit zelf wil

    1. zegt:

      Dat had ik precies zo. Door het stappenplan te lezen heb ik meer idee gekregen wat de bedoeling er van is.

  16. Ik heb er weleens over nagedacht, maar ik heb het idee dat mijn doelgroep niet veel behoefte heiraan heeft. Omdat er natuurlijk ook al zoveel verschillen sociale media zijn.

    1. zegt:

      Dat is ook zo, men kan je overal al volgen tegenwoordig.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies om de gebruikerservaringen te verbeteren. Met het gebruiken van deze website stem je er mee in dat ik cookies gebruik. View more
Accept