Mario Golf: Super Rush voor de Nintendo Switch- Review

Mario Golf: Super Rush (voor de Nintendo Switch)- Review

Eind juni kwam er een nieuw spel uit voor de Nintendo Switch. Mario Golf: Super Rush. In dit spel ga je met je favoriete personages uit het Paddenstoelenrijk naar de golfbaan voor een supersnel spel golf. Het is een hele leuke uitdaging om alleen of met meer te spelen.

Mario Golf: Super Rush

Met Mario Golf Rush keert de Mario Golf-serie terug in zijn snelste vorm ooit. Spelers kunnen met diverse Paddenstoelenrijk-personages aan de slag in verschillende spelstanden voor één tot vier spelers. Wederom een heel leuk spel voor de Nintendo Switch. Nu zijn wij thuis geen golfspelers, maar door de eenvoudige knoppenbesturing is de game goed te doen voor zowel beginners als pro’sWat je doet is simpelweg de richting kiezen, je bepaalt de kracht van je slag en slaat de bal de lucht in. Spelers kunnen de bal met een boogje om hindernissen heen slaan, maar ook een backspin of topspin aan de bal geven om te bepalen hoe hij na landing zal rollen. Verschillende functies helpen jou beter te presteren, waaronder een slagmeter die zich aanpast aan de hoek van de helling en een scan waarmee je het terrein kunt analyseren.

Kies je eigen personage

Ja kan in Mario Golf: Super Rush kiezen uit een cast van 16 personages, allen bekende uit het Paddenstoelenrijk. Ze hebben allemaal hun eigen kenmerken en speciale vaardigheden. Spelers kunnen de fairway betreden met maximaal drie andere spelers, zowel lokaal als online. Er zijn maar liefst zes weelderige golfbanen, inclusief standaardbanen en banen met speciale hindernissen. Hierdoor is elk potje golf anders. Via gratis updates wordt dit in de toekomst nog eens verrijkt met extra banen en speelbare personages.

kies je personages

Neem het op tegen vrienden en familie

In standaardgolf telt elke slag. Degene met de laagste score wint. Terwijl in speedgolf alle spelers tegelijk beginnen in een race over de baan en proberen ze allemaal als eerste hun bal te putten. Verzamel voorwerpen om je energie aan te vullen en ontwijk de hindernissen op de baan. Je zult meer dan alleen een goede techniek moeten hebben om je tegenstanders in het stof te laten bijten. Gebruik supersprints en speciale slagen om je tegenstanders te snel af te zijn en de overwinning op je naam te kunnen zetten!

leer golfen

KLAAR VOOR HET AVONTUUR!

Toen ik dit spel ontving was ik reuze benieuwd hoe wij het er vanaf zouden brengen. Tenslotte hebben wij hier thuis nog nooit een rondje golf gespeeld. Ik kan meteen zeggen dat wij ontzettend veel plezier in Mario Golf: Super Rush hebben Je merkt trouwens wel meteen dat mijn kinderen veel vaker op de Nintendo Switch spelen dan ik. Ik speel af en toe Harvest Moon: One World, maar de jongens spelen veel vaker een spel en weten de knoppen zo goed te bedienen, van de personages weten ze waar ze wel en niet goed in zijn en ze kennen de hele Nintendo gewoon veel beter dan ik. Dat merk je in het spel.

Plezier en pret

De jongens begrijpen meteen wat er moet gebeuren, terwijl ik in eerste instantie steeds te vroeg, te laat of helemaal niet op de knop druk, draai of beweeg. Toch wordt er in het begin heel duidelijk uitgelegd hoe het spel en de andere spellen werken. Dit is allemaal super duidelijk. Mijn onhandigheid zit echt in het minder bekwaam zijn met de Nintendo Switch. Het spel Mario Golf: Super Rush zorgt hier in huis voor heel veel plezier en pret, want hoe leuk is het om vanuit je eigen huiskamer een balletje te kunnen slaan. Het is leuk om te oefenen met je slagen, de bal met een effect te slaan en dat het dan nog lukt ook. En die verrukking wanneer je precies in de buurt komt van waar je wil zijn. Het leuke aan dit spel is dat er zo ontzettend veel mogelijkheden zijn, dat wij voorlopig nog heel veel golf plezier kunnen beleven.

Enthousiast geworden? Kijk hier voor het spel.

Een spel voor het hele gezin

Ook al ben je geen golf speler Mario Golf: Super Rush is een leuk spel voor het hele gezin. Het is gezellig, je hebt competitie met elkaar maar je kan het spel natuurlijk ook alleen spelen. Daarbij moet je echt goed oefenen tot je die goede slag hebt, je hebt het spel niet zo maar even onder de knie. Ben jij de baas op de golf course laat het maar zien!

foto’s lodiblogt/ beeldbank

Over de auteur

Hoi, Ik ben Lodi, bohemian, content creator met een free spirit en creativiteit.