Koos zoekt een huis- Boekrecensie

Koos zoekt een huis #boekrecensie

Kinderen bewust maken van de natuur, het milieu en duurzaamheid, dat kan nu met het prentenboek Koos zoekt een huis. Koos de Koala en zijn vriendjes planten op een positieve en speelse manier een groen zaadje bij peuters en kleuters. Dit boek is een aanrader!

Maak kennis met Koos de Koala

Maak kennis met de meest sympathieke, lieve en dappere koala ooit! Onze aarde heeft het zwaar en dat er iets moet veranderen is duidelijk, maar waar moet je nou beginnen? Koos de Koala is het eerste karakter uit een boekreeks van wie een prentenboek is uitgekomen. Met deze boekenserie maken kinderen en ouders middels een avontuurlijke en niet-belerende boekenserie kennis met Koos en nog veel meer leuke karakters over de hele wereld, die elk met een ander milieuprobleem te maken hebben.

Koos zoekt een huis

In dit eerste boek maak je kennis met Koos de Koala. Hij neemt je mee op een lage reis. Naast een (voor)leesboek is dit boek, een zoek en ontdek boek. Op elke bladzijde kan je zoeken naar de trouwe vrienden en voorwerpen die met Koos mee reizen. In het boek word je mee genomen in het leventje van de hoofdpersoon, die op een dag bomen (waaronder zijn huis) ziet verdwijnen, door grote bulldozers in het bos. Samen met zijn vrienden reist hij door Australie en gaat hij in een spannend avontuur op zoek naar een nieuw huis.

Kennis maken met de natuur en het milieu

Met Koos zoekt een huis leren kinderen op een speelse en vrolijke manier kennis maken met de natuur en het milieu. Achter in het boek staan weetjes en tips voor je kind over wat hij of zij zelf kunnen doen voor de natuur en het milieu

De bedenkers van deze boekenserie

De bedenkers van Koos de Koala zijn Liselot en Yondi. Zij vormen samen de Nederlandse start-up Zoobiyoo. Tijdens een reis door Australië zagen ze met eigen ogen hoe de natuur wordt aangetast. Het koraalrif dat verdwijnt, bosbranden, ontbossing en bedreigde diersoorten. Ruim twee jaar zij ze bezig met de ontwikkeling van Koos en Zoobiyoo. Ze willen kinderen en hun (groot)ouders bewust maken van het klimaat, het milieu en elkaar leren een beetje liefde zijn voor onze aarde. En dat is ze met dit boek zeker gelukt. Ooit was ik een jaar backpacker in Australië en dit land heeft toen mijn hart gestolen, maar niet alleen daarom ben ik zo enthousiast. De boodschap die Liselot en Yondi geven in dit boek en de prachtig illustraties maken van dit boek echt een ‘hebben ding’.

Waarom dit boeken zo goed is

Koos zoekt een huis is echt een aanrader om cadeau te doen aan je (klein) kinderen. Waarom? Niet alleen omdat het een super leuk voorlees boek is en voorlezen is natuurlijk hartstikke goed voor kinderen, maar ook omdat het zo veel meer is dan alleen een (voor)leesboek. Kinderen kunnen er van leren, leren over het milieu, de natuur en duurzaamheid, maar ook zoeken en ontdekken. Het boek is zo mooi, met het duidelijke verhaal en de prachtige illustraties. Je blijft kijken naar de tekeningen. Het boek kan je via de site van Koos de Koala kopen, leuk voor de feestdagen!

Koos en Moos op avontuur

Koos en Moos kan je ook online volgen. Sinds 11 november zijn ze namelijk ook te zien op YouTube en wel in de serie Koos en Moos. In deze eerste aflevering gaan ze samen op avontuur voor een groene aarde!

foto’s lodiblogt/ disclaimer

Meer artikelen

Over de auteur