Heb je nog niet genoeg gewinkeld de laatste tijd en kan je nog wel wat kortingen gebruiken. Let dan op, want maandag 11 December is het Green Monday! Na Black Friday en Cyber Monday is ook Green Monday over komen waaien vanuit Amerika. Makkelijk aan deze dag is, dat je de dag van te voren alvast kan checken war je de meeste korting kan krijgen. Zodat je op 11 December goed kan slagen!

green monday

Green Monday

In de Verenigde Staten is Green Monday al tien jaar een begrip. Elk jaar, op de tweede maandag van december, trekken Amerikaanse online retailers alles uit de kast om de consument te verwennen met mooie aanbiedingen en hoge kortingen. Datzelfde gaat nu gebeuren in Nederland. Op maandag 11 december profiteren retailers en consumenten samen van de allereerste Nederlandse Green Monday.

Cadeau’s voor de kerst

Green Monday werd in 2007 in het leven geroepen door online gigant eBay, dat met de kortingen tegemoet wilde komen aan consumenten die Black Friday en Cyber Monday hadden gemist. Met succes: al meer dan zes jaar is Green Monday in Amerika een van de belangrijkste dagen voor het doen van online aankopen. De datum valt ongeveer twee weken voor Kerst, zodat consumenten er zeker van zijn dat de gekochte cadeaus op tijd binnen zijn voor de feestdagen.

Impuls

De naam van de dag is afkomstig van de kleur van dollarbiljetten en verwijst naar de grote omzetten die op Green Monday worden geboekt. Zo werd in 2016 op die dag een recordomzet gehaald van ruim 1,6 miljard dollar, meer dan drie keer zoveel als tien jaar geleden.  “Het is dan ook logisch dat Nederlandse online winkels en retailers hier graag bij aanhaken”, vertelt Frans van Riemsdijk van Springstof Marketing uit Almere, dat in samenwerking met diverse retailers en advertentienetwerken de eerste Green Monday van Nederland organiseert. “Het is een win-winsituatie: de consument krijgt aantrekkelijke kortingen en de retailer geeft een enorme impuls aan zijn omzet.”

Bewustwording

De populariteit van Green Monday – in de praktijk maken retailers er vaak een heel weekend van – blijkt ook uit het feit dat de term steeds vaker als zoekterm op Google wordt ingevoerd. Volgens Google Trends is de zoekfrequentie de afgelopen zes jaar verdrievoudigd. “Wij Nederlanders zijn dus niet de enige koopjesjagers”, grapt Van Riemsdijk. “Vorig jaar is de term voor het eerst meetbaar in Nederland gegoogled. Dat laat zien dat er ook hier ‘awareness’ rond Green Monday ontstaat. Retailers kunnen daar op inspelen en de bewustwording verder vergroten met leuke acties.”

Bekendmaking op 10 December

Voor de Nederlandse editie is een website in het leven geroepen: greenmondaynederland.nl. Daarop worden één dag van tevoren de kortingen van alle deelnemende bedrijven bekendgemaakt en zijn die met elkaar te vergelijken. Van Riemsdijk: “Voor retailers is dit een mooie kans om het jaar met een mooie omzet af te ronden.”

Ook meedoen aan Green Monday? Ga naar greenmondaynederland.nl

Ps. Mocht je nog op zoek zijn naar specifieke cadeau’s voor kinderen kijk dan nog even naar het populairste speelgoed voor 5-11 jarigen.

#Persbericht

23 Comments on Green Monday!Voor als je nog niet klaar bent met winkelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *