Black Friday deals
Fashion Lifestyle

Nederlanders massaal op zoek naar Black Friday-deals

Morgen, 23 november is het Black Friday. Een dag die steeds populairder wordt ook in Nederland. Nederlanders zoeken vaker dan ooit online naar kortingsacties rond Black Friday. Dat blijkt uit cijfers van Blackfridaydeals.nu, het grootste Nederlandse platform rond de jaarlijkse koopjesdag. In de Verenigde Staten leidt deze vrijdag na Thanksgiving al twee decennia lang tot ware stormlopen; retailers geven op die dag traditiegetrouw enorme kortingen. Hoe komt het dat Black Friday zo populair is en wat zijn de trends deze dag?

Voor het eerst meer dan een miljoen zoekopdrachten op Black Friday

De interesse voor Black Friday in Nederland is de afgelopen jaren hand over hand toegenomen, blijkt uit de cijfers van zoekmachines. Zochten in 2015 zo’n 250.000 mensen op internet naar ‘Black Friday’, vorig jaar was dat aantal verdrievoudigd: 675.000 Nederlanders waren online op zoek naar de beste deals. Dit jaar is de verwachting dat de grens van 1.000.000 zoekopdrachten voor het eerst wordt doorbroken, zegt Frans van Riemsdijk, initiatiefnemer van Blackfridaydeals.nu.

Adverteerders

Niet alleen de zoekopdrachten laten zien dat Black Friday zich kan verheugen in groeiende populariteit. Black Friday zou Black Friday niet zijn zonder enthousiaste en massale deelname van het bedrijfsleven. “Vorig jaar hadden we driehonderd adverteerders op onze site”, vertelt Van Riemsdijk. “Dit jaar hebben zich al meer dan tweeduizend bedrijven bij het platform aangesloten. De groei zit er goed in.”

Merken

De website, gelanceerd in 2016, biedt consumenten een totaaloverzicht van alle kortingen en acties op Black Friday. Zowel Nederlandse als Belgische webshops zijn erop te vinden. Naast de beste deals vinden consumenten op de website ook achtergrondinformatie en tips over de jaarlijkse koopjesdag. De meest gewilde producten op Black Friday zijn elektronica, kleding, games en woonaccessoires. Apple, Converse, Nike, Nintendo en Samsung zijn de populairste merken.

Retailers

“Consumenten profiteren van hoge kortingen. Maar ook voor retailers biedt Black Friday kansen”, zegt Van Riemsdijk. “We kunnen klagen over ‘de volgende uit Amerika overgewaaide hype’. Maar iedereen kan er zijn voordeel mee doen. Wat is er mooier dan als retailers op één dag gezamenlijk het sinterklaas- en kerstseizoen in te luiden? Wil je als retailer resultaat, dan kun je niet meer om Black Friday heen.”

Over Blackfridaydeals.nu

Blackfridaydeals.nu, opgericht in 2016, is het grootste online platform rond de jaarlijkse Black Friday. De website toont kortingen van tweeduizend bedrijven en tienduizenden producten. Voor 2018 verwacht het platform een recordaantal van 400.000 bezoekers. Samen zullen zij naar alle waarschijnlijkheid ook een record vestigen voor aantal aankopen in het kader van Black Friday. Op de website vinden consumenten een handig overzicht van alle deelnemende retailers per stad.

Black Friday deals

Onlangs kochten wij een lang gekoesterde wens van de jongens tijdens Single Day. De korting die je deze dagen krijgt is echt het wachten en kijken waard. Zeker goed om de trends en deals in de gaten te houden

Black Friday deals

Tekst en foto’s persbericht

2 thoughts on “Nederlanders massaal op zoek naar Black Friday-deals”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *