Reünie in Helen, Amerika en vliegen met kinderen

Vliegen met jonge kinderen. Een familie reünie in Amerika. Samen met mijn ouders vertrokken we naar Georgia waar we mijn zus en haar gezin ontmoette op het vliegveld van Atlanta. Twaalf jaar woont mijn zus in Amerika en om elkaar te zien, moeten we af en toe ver reizen.

Vliegen met jonge kinderen

De vlucht van Amsterdam naar Atlanta duurde net geen tien uur. Vliegen met de jongens is geen probleem. Ze zetten hun hoofdtelefoon op en spelen spelletjes of kijken televisie. Af en toe onderbreken ze deze handelingen even om te eten en gaan dan weer verder. Op dit soort dagen laat ik ze maar. Tenslotte vind ik het ook fijn om de hele vlucht films te kijken en boekjes te lezen. De jongens zaten trouwens op hun autostoeltjes. Je loopt er wel even mee te sjouwen op Schiphol, maar ze zitten prima in hun vliegtuigstoel en het scheelt weer stoeltjes huren in Amerika. Na tien uur kon de reünie beginnen.

Lees ook: Review- kinderhoofdtelefoon JVC HA-KD9BT met begrensd volume

Lees ook: de uren in en om het vliegtuig doorbrengen

Het weerzien werd uitgesteld

Aangekomen in Atlanta, duurt het altijd lang voordat je door de douane bent. Maar voordeel was, dat de koffers er al waren en toen begon de zoektocht naar de shuttlebus naar het hotel. Dit was goed aangegeven dus spoedig kwamen we in het hotel aan. Mijn zus en haar gezin zouden een uur of wat later aankomen, dus wachtte we in spanning af. Echter kreeg ik het bericht dat hun vlucht een aantal uren vertraging had in verband met harde wind. Omdat we met een tijdsverschil van 5 uur zaten, besloten we toch maar te gaan slapen. Mijn ouders ( de bikkels) bleven op. De volgende ochtend waren we vroeg wakker. Dat tijdsverschil doet toch altijd wel wat met je. In de ontbijtzaal zagen we mijn zus, zwager en neefjes dan toch eindelijk en was de familie reünie begonnen.

Reünie in Amerika

De auto’s waren al geregeld en toen deze waren opgehaald, vertrokken we naar het huis. Ik had Atlanta bedacht en mijn zwager kwam met een plaatsje Helen, ongeveer 90 mi van Atlanta.  Via HomeandAway boekte ik een huis in Helen, Georgia. Op de foto’s zag het huis er helemaal fantastisch uit, dus we waren heel benieuwd. Via een stijl pad naar boven kwamen we bij het ( geheel vrijstaand) huis aan. Typte de code in van de voordeur en werden aangenaam verrast. Twee verdiepingen, vier slaapkamers, 2 keukens en 2 huiskamers. 3 badkamers, een speelkamer met pooltafel, 2 veranda’s en een hot-tub. Echt Amerikaans zoals wij dat dan noemen.

vakantie vieren in Amerika betekent ook dat je in huizen terecht komt, zo groot!
reünie Amerika

Door de bossen door zie je het huis

een reünie in Amerika met de hele familie een weekje vakantie vieren.

De neefjes weer samen

Het is zo leuk om te zien, hoe de vier jongens – die in leeftijd heel dicht bij elkaar zitten- bij zo een reünie, meteen de draad weer oppakken en samen gaan spelen. Nadat de kamers waren verdeeld, werden de cadeaus uitgepakt ( stroopwafels en hagelslag voor mijn zus en Reeses voor mij) en was het tijd om bij te kletsen. Boodschappen werden gedaan en plannen gemaakt voor de komende dagen. In de winkel zagen we een hele leuke activiteit voor de jongens de volgende dag. Wat dit was en hoe mijn neefje een mazzeltje had en taart won, dat lezen jullie in een volgende blog.

Lees hier het vervolg: Georgia Amerika ontdekken met de familie.

foto’s lodiblogt/pixabay

Over de auteur

Hoi, Ik ben Lodi, bohemian, content creator met een free spirit en creativiteit.
Ik ben getrouwd en ben moeder van 2 zonen (2007 & 2009).

Op mijn blog schrijf ik over reizen, fashion ontdekkingen, interieur, de geheimen van het bohemian bestaan en het ontdekken van verborgen juweeltjes.