Iedereen houdt ervan om op vakantie te gaan. Heerlijk een weekje weg naar de zon om je hoofd helemaal op nul te zetten of op vakantie naar de Alpen om te skiën. Maar helaas gebeurt het nog wel eens dat een vlucht waarmee je naar je vakantiebestemming zou vliegen, wordt ‘gecanceld’ of ‘delayed’. Je zit dan al met je hoofd op je vakantiebestemming en krijgt dan te horen dat het nog wel even gaat duren voordat je weg mag omdat je vlucht vertraging heeft.. 

vertraging

Vertraging of annulering

Gelukkig zijn er veel mensen die al weten dat je compensatie kan krijgen voor deze vluchtproblemen. Alleen zijn luchtvaartmaatschappijen erg passief rondom deze compensaties. Ze doen er namelijk alles aan om jou geen of zo langzaam mogelijk compensatie te geven. Claimbureaus kunnen je helpen met je claim.

Claimingo

Claimingo is zo’n claimbureau dat je kan helpen met het claimen van compensatie. Zij werken als enige in Nederland via een zogenoemd Claim&GO principe. Zij kopen de volledige claim over en betalen je binnen één week uit! Addertje onder het gras? Nee. Jij krijgt hoe dan ook direct uitbetaald, dus zelfs als Claimingo enkele maanden later de zaak verliest, mag jij de compensatie houden. Het bedrag is risicovrij, wat betekent dat Claimingo al het risico rondom de claim van jou overneemt. That’s it!

vertraging

Wanneer kan je een claim indienen?

Er zijn wel wat regels omtrent het indienen van een claim. Als eerste, wacht niet te lang met het indienen van je claim! Ook al kan je in Nederland een vergoeding tot maar liefst twee jaar terug claimen, kan deze termijn voor je het weet verstreken zijn. Dat is letterlijk geld laten liggen.

Daarnaast kom je pas in aanmerking voor compensatie als

  • Je vlucht minimaal 3 uur vertraagd was;
  • de vlucht geannuleerd werd;
  • de vlucht overboekt was;
  • Je geweigerd bent bij het instappen;
  • Je door vertraging een aansluitende vlucht gemist hebt.

Wil je weten of je recht hebt op compensatie en wat Claimingo te bieden heeft? Vul dan hier je gegevens in en check aanmerking of je in aanmerking komt voor compensatie.

Meer artikelen over Claimingo, Bijvoorbeeld over je: Vlucht claimen , of hoe je de uren op het vliegveld door kunt brengen  en of je recht hebt op schadevergoeding lees je in eerder geschreven artikelen op mijn blog.

 

#samenwerking

36 Comments on Binnen één week gecompenseerd bij vertraging of annulering van je vlucht!

  1. Grappige naam Claimingo met dat logo. Lijkt mij super irritant zo’n vluchtvertraging gelukkig gaan wij nooit met het vliegtuig. Fijn dat je direct kan checken of je recht op compensatie hebt.

  2. Handig om te weten, ik wist eigenlijk niet dat je voor bepaalde vluchten een claim kon indienen. Heb ook weleens een behoorlijke tijd zitten wachten op mijn vlucht, maar dat is inmiddels al ruim 15 jaar terug helaas 🙂

  3. Ohh wat interessant. Ik had vorige maand vertraging door die enorme sneeuwval en moest een nacht op het vliegveld doorbrengen. De volgende ochtend zouden we pas vliegen. Dat was dus wel allemaal door het weer dus ik vraag me af of we daarvoor iets terug kunnen krijgen. Maar we hebben daardoor wel onze aansluitende vlucht gemist. Wellicht dat daar dan wel wat uit te halen valt?

  4. Dit is echt handig! Mijn broertje heeft vorig jaar een hele nacht moeten wachten op een vliegveld omdat de co-piloot onwel was geworden. vervolgens heeft hij zelf geprobeerd om zijn geld terug te krijgen maar dat is nooit gelukt. Er werden allemaal smoesjes verzonnen, zo flauw.

  5. Wat goed om te weten. Ik heb in september een overstap gemist, maar omdat het kwam door de weersomstandigheden werd er gezegd dat we geen claim konden indienen. Misschien moet ik toch nog eens kijken of dat wel klopt

  6. Echt heel handig om te weten! Een keer heb ik mijn vliegtuig gemist omdat dat ervoor vertraging had… Gelukkig hebben we toen meteen nieuwe tickets gekregen en coupons om eten en drinken te halen!

  7. Good point! Ik kende dit platform niet, wel heb ik het zelf ondervonden bij Transavia. Alweer een jaartje of drie terug. Zij reageerden overigens heel netjes en adequaat. Waar ik nog vermeldde dat het ‘voor hen overmacht was’ en iedereen mij zei dat het heel dom was dat ik zo ‘eerlijk’ was geweest. Reageerden zij heel netjes en was de volledige reissom (van 5 personen) snel overgemaakt. Overigens speelde er bij ons nog meer. Mila was toen 3 jaar. Eerst mocht ik niet vooraan in de bus naar het overnachtingshotel zitten en vervolgens moest het. Uren wachten op de luchthaven in het buitenland met een driejarige is niet heel fijn. Misschien dat dat ook heeft bijgedragen. Dat en de rustige toon waarop ik het vroeg? Ik weet het niet. Maar het was wel heel fijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *