Waarom lijkt de klantenservice steeds minder klantvriendelijk?

klantenservice

Ineens zijn daar, een paar momenten dat de klantenservice niet klantvriendelijk is en advertenties misleidend zijn. Dit is vast vaker zo, maar ineens treft het ons een paar keer achter elkaar. Is dit gewoon, is er zoveel in overvloed dat die ene klant niet meer telt?

Online kleding kopen

Het liefste winkel in nog steeds in de stenen winkels. Toch word me dit steeds lastiger gemaakt. De parkeerkosten zijn torenhoog. En vaak is de collectie in de winkel niet te vergelijken met dezelfde collectie online. Toch vind ik online kopen, vaak zo moeilijk en zonde van het geld, mocht ik iets terug moeten sturen.

Wat is er gebeurd met de klantenservice

Toch bestelde ik onlangs een jurk online. Ik zag deze voorbij komen op Facebook. Het was helemaal in de Bohemian style waar ik zo van hou. Ik kocht deze jurk en na enkele dagen kwam deze aan. Echter was het niet de jurk die ik had besteld. Ik bestelde een korte jurk en dit was een lange jurk. Het was ook een hele andere kleur. Hierdoor heb ik de jurk er niet eens uitgepakt. Liet het in de verpakking en mailde meteen de klantenservice. Hierbij gaf ik aan de jurk terug te sturen maar dat ik het wel sportief zou vinden als ik naast het betaalde bedrag, ook de kosten voor het retourneren terug zou krijgen. Dit is niet gebeurd. Ook geen excuses of zal ik de jurk voor je reserveren. ( de jurk was niet meer voorradig had ik al gezien op de site)

Ook is mijn review nooit op de site verschenen. Dat vind ik raar en jammer. Sowieso jammer, want dit was zeker een winkel waar ik normaliter vaker terug zou zijn gekomen, maar met zo een slechte klantenservice kom ik hier niet meer.

Opsturen van een telefoon

Nu hadden we onlangs weer een klantenservice die niet klantvriendelijk was. Het ging om een heel ander artikel. Namelijk een telefoon. We zochten een site om een telefoon naar op te sturen. Op de site van Re-Buy stond wat we voor deze oude telefoon terug zouden krijgen. Dus kozen we voor deze site. Voor dat we de telefoon opstuurden, hebben we deze goed nagekeken en overal foto’s van gemaakt. Hij zag er prima uit, had altijd in een hoesje gezeten en er was geen schade. Toen kregen we te horen dat de telefoon beschadigd was en het beloofde bedrag kregen we niet retour gestuurd.

Omdat we zeker wisten dat we een geheel gave telefoon hadden toegestuurd, belden we met de klantenservice en jullie zullen wel begrijpen dat de klantvriendelijkheid hier niet zo groot was. Meermalen gaven we aan dat de telefoon prima was, hier geen krassen op zaten en als ze niet wilde betalen, hier dan ook niet mee moeten adverteren. De medewerker bleef erbij dat de telefoon beschadigd was en na veel heen en weer gepraat, stelden we voor, de telefoon naar ons terug te sturen. .

Een puntgave telefoon

Na een week hadden we onze oude telefoon weer terug, deze was nog steeds puntgaaf, geen kras te zien. We hebben deze toen naar Rephone toe gestuurd die hier wel normaal mee omging en ons het aangegeven bedrag toestuurden.

Als de klantenservice niet klantvriendelijk is

Het is jammer als de klantenservice niet klantvriendelijk is. Wij als consument, blijven netjes aan de telefoon of sturen netjes een mail. In mijn geval dan. Toch werden we brutaal benaderd of zoals in het geval van de webwinkel helemaal niet gehoord en een nette review over mijn ervaring wordt niet geplaatst. Het is net alsof de websites genoeg klanten hebben en ons dus blijkbaar niet nodig hebben. Toch kan het ook anders natuurlijk en ik weet ook wel dat niet iedereen de klantenservice netjes behandelt, vaak gaat er al wat frustratie aan vooraf voor men contact opneemt. Het is natuurlijk ook een wisselwerking. Wat ik trouwens wel heb geleerd van dit hele gedoe, is dat ik vaker reviews moet lezen. Nu las ik deze achteraf pas en ik bleek met die jurk niet de enige die problemen had. Een wijze les voor mij dus.

foto pixabay

Over de auteur

Hoi, Ik ben Lodi, bohemian, content creator met een free spirit en creativiteit.
Ik ben getrouwd en ben moeder van 2 zonen (2007 & 2009).

Op mijn blog schrijf ik over reizen, fashion ontdekkingen, interieur, de geheimen van het bohemian bestaan en het ontdekken van verborgen juweeltjes.

1 reactie

  1. zegt:

    Tja, de klantenservice laat inderdaad vaak een heleboel aan klantvriendelijkheid te wensen over. Aan de andere kant denk ik dat die mensen ook zelden vriendelijk benaderd worden. Jammer eigenlijk, van beide kanten.
    Ik lees trouwens nooit reviews voor ik ergens bestel. Eigenlijk niet zo handig van me.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies om de gebruikerservaringen te verbeteren. Met het gebruiken van deze website stem je er mee in dat ik cookies gebruik. View more
Accept