In Juni ging de Transformer film: ‘The Last Knight’ in premiere. Transformers met namen als Megatron, Optimus Prime en Bumblebee vechten al jaren in televisie serie en films. De jongens kijken weinig televisie tegenwoordig, maar willen dit in het weekend nog wel eens inhalen door de afleveringen van Transformers te kijken die door de weeks op BOZ worden uitgezonden. Hoe gaaf is het dan wanneer je een van de Transformers  uit mag proberen. Want gaat het ombouwen van de transformers van robot naar straaljager echt zo gemakkelijk als aan is gegeven? De oudste laat het in een filmpje zien.

Transformers

Transformers

Transformers zijn fictieve buitenaardse robots en de hoofdpersonages uit een speelgoedlijn en een groot aantal strips, televisieseries en films. De robots maakten hun debuut in 1984 als speelgoedserie. The Last Knight is al de vijfde Transformers film.

The Last Knight

De film ‘The Last Knight’ is de vijfde Transformers film. Onder andere Hollywood sterren als Mark Walhberg en Anthony Hopkins doen mee aan de film. Mensen en Transformers zijn in oorlog, Optimus Prime is verdwenen. Die is namelijk alle uithoeken van het universum aan het afzoeken naar zijn schepper Unicron. De enige manier om onze toekomst te redden ligt verstopt in de verborgen geschiedenis van de Transformers op aarde.

Gebaseerd op de bioscoopfilm brengt Hasbro een hele nieuwe serie actiefiguren uit: de stoere Knight Armor Turbo Changer figuren, met onder andere Bumblebee, Optimus Prime en de Decepticons. Alle figuren verander je in 1 tot 3 snelle stappen om van vorm.

Van Robot naar straaljager

Het is niet de eerste Transformers die de jongens hebben. En uit eerdere ervaringen weet ik dat de oudste  van negen de Transformers zo om kan bouwen, maar dat de jongste van zeven hier nog wel eens moeite mee heeft. Op de verpakking staat 6+ dus ik ben heel benieuwd. Kunnen zij deze robot Megatron in drie stappen ombouwen tot een straaljager? Het eerst wat de jongens opvalt is dat het masker van Megatron in de rug kan verdwijnen en met een simpele druk weer te voorschijn komt. Dit vinden ze echt super gaaf.

De eerste keer de robot veranderen is nog best lastig. De eerste stap gaat goed. Je vouwt de voeten naar binnen. Vervolgens stap twee is de benen tegen elkaar aanzetten en even drukken tot ze vast zitten. Maar dan stap 3. De armen moeten draaien, naar boven. Maar het duurt even voor dat mijn zoon (en ik) doorhebben hoe dit werkt. Er staat een prachtig plaatje en het idee begrijpen we, maar de vraag is; hoe? En dan ineens ziet mijn zoon het. Bij de heupen van de robot trek je het schild even naar beneden en de schild op de rug gaat omhoog. Hiermee gaan de armen meteen mee en plaats je deze in stap 4 tegen elkaar aan. Vleugels open en de straaljager is klaar!  Na een paar keer oefenen heeft hij het helemaal door. De jongste vraagt af en toe nog hulp, maar weet het vrij snel ook uit zijn hoofd.

Transformers      Transformers

Conclusie

De jongens zijn enthousiast. Ze vinden Transformers zo wie zo erg gaaf en al zijn ze nog te jong voor de film, de serie op televisie kijken ze graag. De oudste had geen hulp meer van mij nodig bij het ombouwen van de robot naar straaljager en ook de jongste kan het na een aantal keren proberen zelf. Vanaf 6+ kan prima, al zal zeker bij de jongere kinderen een ouder de eerste keer even mee moeten helpen, maar ze hebben het zeer snel zelf door. Hier in huis hebben ze echt uren speelplezier met Transformers.

De film draait nog volop in de bioscopen. Kijkwijzer geeft aan dat de film vanaf 12 jaar is. De Transformers van de jongens en meer vind je hier.

Foto’s lodiblogt

#Samenwerking/ Disclaimer