Hoe ik Pilates ontdekte bij Goed Leven Academie

pilates, yoga, sporten

Drie kee per week sport ik. Een keer boot camp en twee keer sport ik thuis. Ook was ik weer begonnen met hardlopen, maar liep al snel tegen een achillespees blessure op, waardoor ik dit weer even in de ijskast parkeerde. Thuis sporten vind ik erg fijn, Gewoon op een matje in de huiskamer. Ik volg al een jaar of twee een programma waarbij ik met gewichten, springtouw en kettlebell sport. Ondertussen ben ik eigenlijk wel eens toe aan iets nieuws en was dan ook enthousiast toen ik een oproep voorbij zag komen over Online Pilates lessen. Vooraf had ik nog nooit aan Pilates gedaan, het was dus helemaal nieuw voor mij. Vandaag neem ik jullie mee op mijn ontdekking van Pilates en mag ik jullie  een kortingscode aanbieden om zelf deze lessen ook te gaan volgen.  

Thuissporten

Met boot camp ben ik een jaar geleden begonnen. Ik vind dit super om te doen, de oefeningen, maar vooral de motiverende woorden van de trainer laten me steeds verder en sneller gaan. Ik klim eens per twee weken een avondje in een indoor klimhal en verder sport ik thuis. Ik ben geen sportschool type, al kan ik dit eigenlijk niet zeggen, want ik heb nog nooit een sportschool van binnen gezien. Maar ik denk dat ik geen sportschool type ben. Aan het thuis trainen vind ik fijn dat ik mijn eigen tijd in kan delen. Wanneer ik een half uurtje vrij heb, pak ik mijn spullen, zet de computer aan en begin.  In 2015 begon ik met de Bikini Body Guide van Kaya itsines. Dit zijn zware trainingen. Maar na ruim twee jaar weet ik deze oefeningen wel en merk niet zoveel progressie meer. Tijd voor iets nieuws!

Lees ook: Van luie huisvrouw tot bikini babe

Online Pilates

Toen kwam ik een oproep tegen waarbij enthousiastelingen gevraagd werden die Online Pilates wilde volgen. Gewoon vanuit huis. Dit klonk mij goed in de oren. Ik was net weer gestart met hardlopen, maar had eigenlijk vrij snel een achillespees blessure opgelopen en moest even rust houden qua hardlopen. Maar ander oefeningen kunnen natuurlijk wel. En alhoewel ik Pilates alleen kon van horen zeggen, melde ik me toch aan bij Goed Leven Academie.

Wat is pilates

Ik kon vrij snel met de lessen beginnen. Voordat ik dit deed, ben ik me eerst gaan verdiepen in Pilates. Want wat is dit nou precies.Ik vond de volgende informatie over Pilates. Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen.

Bron

Het hele lichaam is betrokken bij Pilates, maar je traint vooral de rompstabiliteit. Dus eigenlijk de spieren rond je rug, buik en bekken. Door pilates krijg je sterkere kernspieren, een betere houding, meer stabiliteit, toegenomen flexibiliteit en algehele fysieke fitheid.

Goed Leven Academie

En toen begon ik met de training. Ik heb acht pilates lessen gekregen. Deze duren ongeveer 20 minuten en wat je nodig hebt is een matje en twee handdoeken. De lessen worden gegeven door Annemarie (Piates docent) en voorgedaan door Hanne ( eigenaressen van Goed Leven Academie). Omdat pilates nog geheel nieuw is voor mij, heb ik de eerste week twee keer de les van week 1 gedaan, de week erna twee keer de les van week 2 enzovoorts. Ik merkte namelijk dat het nog allemaal niet zo gemakkelijk is.

Wat me vooral opviel was het anders leren ademhalen. Deze wordt in de eerste les meteen goed uitgelegd en eigenlijk ben je jezelf steeds bewust van je ademhaling. De oefeningen die je doet hebben met balans en evenwicht te maken. Ik ben gewend om met gewichten te werken, die komen hier helemaal niet bij kijken. Je gebruikt je eigen lichaam om de oefeningen te doen. Doordat je je zo bewust bent van wat je doet, ben je heel geconcentreerd met de oefeningen bezig en span je steeds een andere spiergroep aan.

Tijdens de oefeningen zette ik de laptop naast me neer en kon zo precies de aanwijzingen volgen. De stem van Annemarie is erg fijn om mee te trainen. Ze praat rustig en duidelijk en doordat Nanne de oefeningen voordoet, is het prima te volgen en kan je eigenlijk geen fouten maken.

Mijn algemene conclusie over pilates

Door de vele geconcentreerde bewegingen en de juiste ademhaling die je leert, heb ik het idee dat mijn core nu al steviger is geworden. Ik voel dat ik rechter zit en loop en denk zeker dat dit niet alleen van de oefeningen is, maar ook van het besef dat ik heb gekregen van de spieren die daar zitten. De bewegingen zijn heel gecontroleerd en worden rustig uitgevoerd, hierdoor is de kans op blessure klein en is Pilates echt voor iedereen te doen.

Wat is er zo positief aan de Online training van Goed Leven Academie:

  • Het zijn 8 lessen. je kan er twee per week doen of net als ik de eerste les 2 of 3 keer.
  • Duidelijk uitleg bij de oefeningen.
  • Door dat de oefeningen voor worden gedaan kan er eigenlijk niks mis gaan.
  • je hebt alleen een matje en twee handdoeken nodig.
  • Je maakt gebruik van je lichaamsweerstand.
  • Goed voor je rug, buik en bekken.
  • Je kan de oefeningen doen wanneer jij wilt.
  • Gewoon thuis in je eigen omgeving.

Meer Online lessen

Deze Online Pilates oefeningen worden aangeboden door Goed Leven Academie Leeromgeving  Naast deze lessen kan je meer online cursussen volgen, als ‘Power mama, goed in balans’ , ‘Ruim je leven op’ en ‘Energie balans voor mama’s’.

Yoga spullen kopen: Kijk hier voor benodigdheden

Kortingscode voor jou

De site is inmiddels opgeheven

Zelf ben ik erg enthousiast geworden over deze pilates lessen en ga er dan ook zeker mee door. Ik mis de gewichten en zware oefeningen eigenlijk niet. Ben jij nu ook enthousiast geworden na mijn blog. Ik mag nu deze zelfde lessen aanbieden met een kortingscode*. Vul jij bij aanmelding de code Lodi in dan krijg je € 40,00 korting op het programma en betaal je € 57,00. Je hebt dan een jaar lang toegang en krijgt begeleiding via de mail (via een mailserie met tips en motiverende aanmoedigingen).

*de kortingscode is geldig tot 1 oktober 2017

Voor deze online pilates lessen en andere cursussen, neem een kijkje op de site

Lees ook: De voordelen van pilates en de verschillen met yoga.

foto pixabay

Over de auteur

ik ben schrijver, reiziger, bohemian en modeliefhebber en deel graag tips, ervaringen en laatste trends met mijn lezers. Ik ben getrouwd en moeder van 2 zonen (2007 & 2009). In mijn vrije tijd ben ik creatief en druk met mijn moestuin.

21 reacties

  1. zegt:

    Ik ga ne er ook is in verdiepen ik kan ook niet hardlopen vanwegen me knie en dan kan dit mij ook helpen.

    Dank je wel voor het delen

    1. Leuk, wie weet is het wat voor je!

  2. zegt:

    Wat een super goede tip! Ik hou van sporten, maar ben echt geen sportschool type. Zo is je lichaam toch goed bezig en kun je gewoon thuis douchen! Ideaaal!

    1. Dank je. Echt heel fijn en vooral omdat jet gewoon thuis kan.

  3. zegt:

    Zelf doe ik ook aan ’thuis’ sporten. Voor de tv of laptop en dan mee doen met de oefeningen. Ik had nog niet eerder van pilates gehoord en het lijkt me wel wat voor mezelf. Wat handig dat je er geen gewichten en andere spullen voor nodig hebt.

    1. Ik vind het thuis sporten ook echt ideaal. Pilates is heel anders dan ik gewend ben, maar erg fijn.

  4. Hey wat handig zeg. Ik vind het altijd zo’n opgave om naar de sportschool te gaan. Dit is een top alternatief!

    1. Absoluut, gewoon thuis wanneer ik tijd heb. Geen smoesjes meer 😉

  5. zegt:

    Ik heb een jaar lang Pilates lessen gevolgd in een groepje. Vond ik erg leuk. Merkte destijds echt verschil in mijn houding, conditie maar ook in je hoofd. Sporten in goed om je hoof leeg te maken. Ga het dus weer oppaken.

    1. Goed zeg! Voor mij helpt sporten ook zeker om mijn hoofd leeg te maken.

  6. zegt:

    Leuk dat je iets nieuws hebt gevonden! Soms begin ik ook met thuis sporten, maar meestal niet genoeg discipline om ermee door te gaan haha.

    1. Ik moet zeggen dat ik de discipline tegenwoordig aardig te pakken heb!

  7. Klinkt heel goed! Leuke tip ook 🙂

    1. dank je wel

  8. Ik zou ook dringend eens moeten beginnen sporten. Misschien is pilates wel iets voor mij, het lijkt alvast heel fijn!

    1. Gewoon proberen, ik vind het erg fijn!

  9. zegt:

    Wauw, goed bezig! Lekker veel sporten, kan ik nog veel van leren haha

    1. Gewoon beginnen ( makkelijk gezegd)

  10. Ik zou eigenlijk ook aan Pilates moeten doen als crosstraining bij het hardlopen maar het lijkt me zo saai!

    1. Het is wel wat rustig, daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het vooral prettig voor de meer kracht die ik nu rond mijn rug en buik voel.

      1. Fijn dat je resultaat ziet Lodi. Pilates schijnt echt supergoed te zijn voor je ‘core’ en zo.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies om de gebruikerservaringen te verbeteren. Met het gebruiken van deze website stem je er mee in dat ik cookies gebruik. View more
Accept