Ontbijten, dat doen wij door de weeks met cereal. Dit komt bij mij vanuit de tijd dat ik in de zorg werkte en ‘s morgens vroeg op stond. Brood smaakt me dan niet, maar ontbijtgranen des te meer. De jongens, zijn er dol op en lusten het eigenlijk ook wel als snack. Onlangs mochten ze de nieuwste ontbijt cereals van Biobim proeven. Deze zijn vrij  van geraffineerde suikers en dan merk je toch dat ze onbewust gewend zijn om veel suiker binnen te krijgen.

Biobim cereals ontbijt

In de zorg

Toen ik nog studeerde, maar helemaal toen ik in de zorg werkte, stond ik ‘s morgens vroeg op. Brood eten lukte me dan niet, maar cereal ging prima. Ook nu nog ontbijten we met ontbijtgranen. Wij met yoghurt en de jongens met melk. Heel fijn, want dan hebben ze ook meteen hun melkproducten binnen. In het weekend hebben we de tijd en dan eten we vaak uitgebreider  met pannenkoekjes of wafels.

Cereals als snack

Hier in huis hebben we het altijd over cereals in plaats van ontbijtgranen. Dit hebben we puur overgenomen van mijn zus die in Amerika woont.  Zijn was ook de eerste die mij kennis liet maken met cereal als snack. Zij gaf dit aan haar kinderen en mijn kinderen namen dit over. Ideaal want de cereal bevatte minder suiker dan de tussendoortjes die ik eerder gaf.

Biobim ontbijt cereals.

Kinderen krijgen onbewust veel suiker binnen. Dat merk ik wel aan mijn eigen kinderen. Helemaal nu ze deze ontbijt cereals gingen proeven. Het is soms lastig om een gezonde keuze te maken voor je kinderen als het om ontbijten gaat. Lang niet ieder kind wilt ontbijten en aangezien ze in de groei zijn, is dit natuurlijk wel heel belangrijk. Biobim maakt biologische producten voor baby’s en kinderen en heeft nu twee nieuwe gezonde ontbijt cereals. Vrij van geraffineerde suikers en andere toevoegingen.

biobom

Aardbeien hartje en appel ringen

De jongens testte de nieuwe ontbijtgranen uit. Ze probeerde aardbeien hartjes en appel ringetjes. In de melk als ontbijt, maar ook als snack. Favoriet in de melk zijn de aardbeien hartjes, dit omdat de smaak van de aardbeien meer aanwezig is dan de smaak van appel bij de ringetjes. Als snack zijn ze beide favoriet. Dit omdat de smaak van zowel de appel als aardbei dan sterker is.  na het testen gaten de  jongens aan dat de smaak van beide cereals, duidelijk minder zoet is dan hun ‘gewone’ cereal. En dan kom je meteen op dat stuk suikers wat ze binnen krijgen. De appel ringetjes zijn gezoet met appel en de aardbeien hartjes met aardbei. Deze bevatten logischerwijs minder suikers dan de  geraffineerde suikers die in andere ontbijtgranen zijn toe gevoegd.

Na een paar dagen zeiden de jongens veel gewend te raken aan de minder zoete smaak van deze cereal en de cereal steeds lekkerder te gaan vinden.

Vandaar dat deze ontbijtgranen geschrikt zijn vanaf 12 maanden. Want laat jij je kindje tijdig wennen aan minder geraffineerde suikers, dan werkt alleen maar in het voordeel van je kinderen. Ik vind deze cereal dan ook zeker een aanrader! Juist door dat de cereal zonder geraffineerde suikers, zout, palmvet en toevoegingen zijn.

Deze cereal kost €1,99 en koop je online of bij de vele natuurvoedingswinkels, reformzaken en drogisterijen. Onder andere bij Ekoplaza, De Natuurwinkel, Marqt, Estafette, Gezond&Wel en de kleinere speciaalzaak.

Kijk voor alle Biobim producten op de site. En ontdek hier de lekkerste biologische recepten

Hoe ziet jouw ontbijt er uit?

foto’s lodiblogt

Voor dit artikel mocht ik prodcuen ontvangen om te reviewen/ disclaimer

28 Comments on Biobim ontbijt cereals, zonder geraffineerde suikers.

  1. kinderen moeten inderdaad een paar keer iets proeven, voor ze de nieuwe smaak gaan waarderen..Wat mij betreft : niets vervangt in de ochtend mijn bruine boterham met kaas!

  2. Ik ontbijt standaard met yoghurt en cruesli. Iets anders hoef je me niet voor te schotelen ‘s ochtends. Om op een lekkere manier toch minder suikers binnen te krijgen, is natuurlijk altijd goed. Ook voor volwassenen.

  3. Dat van minder suiker klinkt natuurlijk heel goed. Maar het ziet er zo ‘leeg’ uit. Dat wil zeggen. Wij eten graag muesli of cruesli en vullen dat zelf aan met walnoten, kiwi, banaan, bessen, aardbeien en eventueel ander fruit. En een paar eetlepels Griekse yoghurt. Maar inderdaad heeft cruesli de reputatie om veel suiker te bevatten. Het blijft een zoektocht.

  4. Yeah, healthy, healthy, healthy, that’s my new way of life….at least I hope :O 😀 :D…but I’m motivated and so I’m searching for delicious recipes and of course some cheap and healthy foods :))…thank you for sharing this! Have a nice rest of the week and best wishes from unterkunft schenna 😉 Yours, Lena 😉

  5. Ik was nooit zo’n ontbijter, maar nu onze zoon naar school gaat, doen we het toch maar braaf, haha. Sinds deze week vaak yoghurt met wat fruit en havermout erdoor. Dat vult wel lekker!

  6. We eten hier eigenlijk altijd brood. En we mochten deze ook testen maar ze vonden het met melk niet zo lekker. Binnenkort eens proberen met (Griekse) yoghurt. Zo eet ik zelf het liefst cereals dus miss zij ook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *