Afgelopen week werd ik vijfenveertig, ik ben dus opgegroeid met de Fabeltjeskrant. Ik weet dat mijn zus en ik elke aflevering aan de buis gekluisterd zaten en genoten van de avonturen van Meneer Uil, de gebroeders Bever en alle anderen dieren in het grote dierenbos. Pas jaren later begreep ik dat in het hele Fabeltjeskrant, ook een politieke boodschap zat, maar als kind zag ik dit niet. En nu komen ze terug, want een Spaarcampagne bij supermarktketen PLUS brengt Meneer de Uil weer tot leven. Hoe en wat, lees je hier

Fabeltjeskrant

De Fabeltjeskrant bij Supermarkt PLUS

Kinderen in heel Nederland kunnen vanaf 24 februari eigen fabeltjes ontwikkelen met gespaarde handpoppen, bijbehorende poppenkast en voorleesboekjes van de Fabeltjeskrant. Echt waar? Echt waar! Supermarkt PLUS is namelijk een spaarcampagne gestart rond de populairste kinderserie aller tijden. Onze lieve kijkbuiskinderen sparen daarbij voor Meneer de Uil, Lowieke de Vos, Bor de Wolf, Juffrouw Ooievaar en Willem Bever. Alle 263 winkels van PLUS vieren op deze manier de 50ste verjaardag van de Fabeltjeskrant.

Iconisch van 1968 tot nu

Afgelopen december kwam De Fabeltjeskrant, in een nieuw jasje, weer tot leven op tv en in de bioscopen. De iconische krant en haar karakters uit Het Grote Dierenbos waren op 29 september 1968 voor het eerst op televisie en groeiden daarna uit tot vaderlands’ beste kinderserie ooit. In de 1640 afleveringen maakt Meneer de Uil steevast diverse toespelingen op de maatschappij, politiek en de actualiteit. Daarmee is De Fabeltjeskrant niet alleen een kinderprogramma, maar ook onder volwassenen populair.

Peter van Mourik, directeur marketing en communicatie van PLUS: “Wij zijn erg trots dat we in de Fabeltjeskrant feestvreugde kunnen delen. Het is tenslotte Nederlands cultureel erfgoed. Onze jonge winkelgasten kunnen zich thuis uitleven met de handpoppen en de poppenkast. Dit zal bij de ouders, opa’s en oma’s ongetwijfeld nostalgische gevoelens teweeg brengen.”

De beste fabeltjesmaker

De meest creatieve kinderen maken kans op een iPad Mini. Daarvoor zenden zij hun gefilmde theaterstukken vanaf 1 maart in op de Plus Actiesite. Een kritische jury onder leiding van Meneer de Uil kiest uit de inzendingen drie winnaars.

Maar eerst sparen

Bij elke 10 euro aan boodschappen ontvangt je een spaarzegel. Bij 18 zegels is de spaarkaart vol en ontvangen de PLUS-klanten een gratis handpop van een Fabeltjeskrantfiguur naar keuze. Daarbij is er voor 2,99 euro een tafelformaat poppenkast te koop, zodat de kinderen hun eigen fabeltje in een echt poppentheater thuis kunnen opvoeren. Voor extra inspiratie zijn bij wisselende actieproducten een viertal voorleesboekjes beschikbaar. Verder organiseren winkels in het hele land feestelijke activiteiten in Fabeltjeskrant sfeer, zoals Meet & Greets met Meneer de Uil, knutselochtenden, poppenkastvoorstellingen, kleurwedstrijden en schminksessies. Jong en oud geniet mee van de Fabeltjeskrant revival bij PLUS. Kijk hier  voor meer informatie over de spaarcampagne.

Spaar slimmer met de PLUS app

Je kunt ook digitaal sparen voor de exclusieve handpoppen. Zo heb je altijd je spaarkaart bij de hand en spaar je ‘m nog sneller vol. Én wanneer je nu digitaal spaart, ontvang je direct 3 gratis zegels!

fabeltjeskrant

Meneer De Uil heeft een nieuwtje voor je. Hij vertelt het je graag in deze video:
https://vimeo.com/319050256/02331c4ee2

Tekst en foto’s persbericht

3 Comments on Hoe 50 jaar Fabeltjesland gevierd wordt bij Plus supermarkten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *