Hoe ook de kinderen zich prima vermaakten in Parijs ( en niet alleen in Disneyland)

Parijs Disneyland

In de maand mei waren we tien jaar getrouwd. We besloten dit te vieren in de stad van de liefde: Parijs. De jongens vragen al jaren of we een keer naar Disneyland Parijs gaan. Hoe we de kinderen ook buiten Disneyland konden vermaken, lees je hier.

Disneyland Parijs

Al jaren vragen de jongens of we een keer naar Disneyland Parijs gaan. Elke keer zei ik, ‘we gaan als de jongste groot genoeg is.’ Ik was nog nooit in Disneyland geweest, maar had wel een beetje het idee dat als ze ouder zouden zijn, dit voor hun en ons leuker zou zijn. Tenslotte mogen ze dan in veel attracties en hebben wij zelf ook meer aan het park. dit was een aanname die ik mezelf aan had gepraat, maar achteraf bleek het (voor ons) wel te kloppen.

Kortingen afwachten

Ondanks dat we al een tijdje wisten dat we naar Parijs en Disneyland zouden gaan, hebben we rustig af gewacht tot een aanbieding voor het park voorbij zou komen. Zodra we een aanbieding zagen, besloten we dan ook maar meteen te boeken. We kozen voor het ‘goedkoopste’ hotel (als je al van goedkoop kan praten bij Disneyland) met het idee dat we hier toch alleen maar zouden slapen. Vervolgens boekte we een hotel in Parijs en besloten dan ook de dag van te voren alvast een motel te pakken, zodat we de eerste dag in Disneyland meteen de hele dag zouden hebben.

En toen was het vakantie

Op zondag middag vertrokken we naar Parijs en na een uur of vijf kwamen we aan in het motel. Dit was allemaal prima geregeld en na een heerlijke maaltijd gingen we op tijd naar bed om maandags fris en fruitig naar Disneyland te kunnen. Uiteindelijk kwam we hier tegen half tien aan. We hadden gekozen voor het Santa Fe Hotel. Dit hotel was helemaal in Cars stijl. De kamers hebben pionnen lampen, spiegels in Cars stijl. In een woord geweldig. De rij naar de receptie was al aardig lang, maar door de efficiëntie in het hotel, ging dit super vlot en konden we vrij snel naar onze kamer. Met de shuttle bus waren we binnen tien minuten in het park zelf en toen begon ons avontuur.

Snelle rollercoasters

Waarom was ik blij dat we gewacht hebben tot de jongens ouder waren, niet alleen omdat ze nu overal in konden. Maar ook dat de jongens met ons in super snelle rollercoasters en attracties durfde. De rijen waren gemiddeld vijfenveertig minuten, maar omdat we in het hotel verbleven hadden we een Fastpass, waarbij je attracties kon reserveren. Hierdoor konden we sneller de rij door. Omdat de man en ik beide dol zijn op snelle attracties, was het fijn dat de jongens dit ook durfde en  meewilde. Hierdoor konden we ook de attracties doen die wij leuk vonden en zo genoten we alle vier.

Eten en drinken

Bij het boeken hadden we meteen  all you can eat ontbijt en diner bonnen gekocht. Dit was een verstandige keus, want doe je dit niet dat is het restaurant wel heel erg duur. Ontbijten moest in het restaurant van het hotel waar je verbleef, maar de lunch of diner bon mocht je ook in andere restaurants inleveren.

Moviepark en Disneyland

De eerste dag ontdekte we Disneyland, de tweede dag het Movie Park. Omdat we in het hotel verbleven mochten we van af half 8 in de ochtend het park al in (daar waar deze om 10.00 open gaat). Ideaal, sommige attracties waren al open en bij andere stond je nu vooraan in de rij en meteen om tien uur de attractie in kon. Het Movie park was fantastisch. Zowel snelle rollercoasters voor ons als Cars auto’s voor de jongens.

Parijs.

Natuurlijk bekeken we ook de parade. Het vuurwerk hebben we gemist, dit was elke avond om half elf, maar dan lagen ze bij ons al op een oor. De laatste dag konden we al die dingen nog doen die we of nog niet gedaan hadden of voor een tweede keer wilde bezoeken. En toen reden we tegen een uur of drie naar Parijs. Hier hadden we een hotel in debuut van de Moulin Rouge. We hadden een reisgids gekocht van Time To Momo. Hierin stonden zes stads wandelingen en uiteindelijk hebben we er hier vier van gelopen. Ik vind dit zelf altijd ideaal, omdat je door stadswandelingen op plekken kom, waar je anders niet komt. De eerste dag wandelde we via de Sacré-Coeur tot het Louvre en toen zo terug naar ons hotel.

De Eiffeltoren

De tweede dag liepen we een wandeling die ons naar de Eiffeltoren en Arc d’triomph leidde. De vorige keren dat ik in Parijs was, kon je zo de Eiffeltoren per trap beklimmen. Hier was nooit een wachtrij. Nu las ik van te voren van alles over twee uur wachttijden. Ik kon nergens vinden of ik tickets online kon bestellen voor de trap. Voor de lift kon dit wel. Dus ik dacht, naïef misschien, dat de rij voor de trap wel kort zou zijn. Dit was niet het geval. We stonden uiteindelijk twee uur te wachten. Niet eens dat het zo druk was, we liepen in ons eentje de trap op. Maar doordat er maar twee kassa’s aanwezig waren, liep de rij geheel vast. Neem dus iets te doen mee voor de kinderen, want twee uur wachten dat deden we zelfs in Disneyland niet.

Uiteindelijk was het beklimmen van de Eiffeltoren, voor de jongens het hoogte punt van de dagen in Parijs, dus het was het wachten wel waard.

De Norte dame

De laats dag liepen we een wandeling via de Norte-Dame, naar de botanische tuinen. Onderweg kwamen we langs speeltuinen, waar de jongens even gingen spelen. We eindigde deze dag bij het warenhuisketen Lafayette. Hartstikke leuk,maar mijn benen waren zo moe dat ik geen eens zin had om naar schoenen of jurken te kijken. Ik vond het ideaal om met de reisgids van Time To Momo te wandelen. Het enige war jammer was aan deze reisgids, was dat  het wel erg op gebaseerd was op eten en drinken. In een wandeling van 9 kilometer, stonden vier ‘leuk om te doen’ punten en twintig restaurants en cafe’s. Nou moet ik ook eten en drinken, maar van mij had dit minder aanwezig mogen zijn.

Buiten het hotel ontbijten

In de ochtend kozen we er voor om niet in het hotel te ontbijten. We kochten een broodje bij de bakker in de straat. Het hotel zat op een ideale plek, met genoeg restaurants en winkels. Na drie dagen Parijs gingen we weer naar huis. Wat hebben we genoten. Van Disneyland, Parijs en vooral van elkaar.

Hotels in Parijs

Naast Hotel Santa Fe in Disneyland, logeerde we een nacht in een B&B hotel vlakbij Parijs en verbleven vier nachten in hotel Antin St Georges.

Ben jij wel een in Disneyland Parijs geweest?

foto’s lodiblogt
Over de auteur

Hoi, Ik ben Lodi, bohemian, content creator met een free spirit en creativiteit.
Ik ben getrouwd en ben moeder van 2 zonen (2007 & 2009).

Op mijn blog schrijf ik over reizen, fashion ontdekkingen, interieur, de geheimen van het bohemian bestaan en het ontdekken van verborgen juweeltjes.

29 reacties

1. The Lemon Kitchen zegt:

Wat leuk! ik ben vroeger ooit in Disneyland Parijs geweest! Vond het toen erg leuk vooral het film gedeelte. Leuke foto’s ook!

1. zegt:

ik was ook aangenaam verrast door het film gedeelte.

2. Fijn dat het een succes was. Maar die 45 minuten wachten per attractie vind ik wel afschrikwekkend. Zelfs al mocht je sneller.

En geloof het of niet, de rijen waren nu nog vrij kort. Ik denk dat het in de zomer helemaal gekkenwerk is.

3. zegt:

Ik hou van Disney! Toen ik een jaar of 8 was verbleven wij ook in Santa Fé!

1. zegt:

wat grappig, leuk hotel he!

4. zegt:

Wat een mooi uitgebreid verslag van jullie Parijs trip! Ik ben er alleen eens geweest toen ik 10 jaar was. Heeeel lang geleden dus. Maar als onze kleine madam groter is, gaan we er misschien wel heen. Dat je door in het hotel te verblijven errder het park in mag, vind ik wel echt een tip.

1. zegt:

Dat is echt ideaal en ook die fastpass is zo makkelijk.

5. zegt:

Klopt, al moet ik zeggen dat het me nog aardig mee viel qua drukte in de mei vakantie.

6. Wat gaaf zeg!! Wij zijn er vroeger als kind geweest maar ik wil wel ooit met de kinderen gaan

7. Aaah wat leuk! Ik ben er vroeger als kind ook geweest en kan het me, ook al was ik super jong, nog erg goed herinneren!

8. zegt:

Dan had je mijn blog over de Eiffeltoren niet gelezen, want daarin stond duidelijk dat je kaartjes voor de trap inderdaad NIET van te voren kunt kopen. Ik had gelukkig geen lange rij met de kinderen (in september), maar dat kan dus wel. Het kan zelfs zo zijn dat je er helemaal niet op komt. Maar fijn dat het toch gelukt is!

1. zegt:

haha dat klopt, ik wist dat je niet kon reserveren, maar had niet verwacht dat we twee uur zouden moeten wachten, maar ja het was het hoogtepunt van Parijs voor de jongens, dus meer dan waard.

9. Sofie zegt:

Wat een geweldige uitstap! Hier hebben we hetzelfde gezegd: we wachten tot de jongste oud genoeg is maar er bleef wel telkens een jongste bijkomen . We zijn er wel bijna nu!

1. zegt:

🙂 ze zullen e van genieten, eerlijk waar.

10. zegt:

Oh zo leuk! Ik wil ook graag een keer weer naar Disney land!

11. zegt:

Zo leuk! Ik ben nooit naar Disney geweest. Mijn ouders zeiden altijd dat ik er te jong voor was en later was ik er “te oud” voor. Volgens mij kan je helemaal niet te oud zijn voor Disney, dus hij staat nog op mijn lijstje met plekken waar ik naar toe wil!

12. Leuk om te doen!! Wij zijn een paar jaar geleden naar Parijs geweest en ik wil er altijd nog een keer heen. Zo’n mooie stad!

13. Wij hebben ook gewacht tot de jongste oud genoeg was. En toen hebben we onder het motto: we doen een keer, maar dan goed, zijn we er 3 dagen geweest. Dat was leuk, voor een keer… Maar Parijs ?? daar mag je de hele familie voor wakker maken!

14. zegt:

Ik ben net vorig weekend in Parijs geweest. Heerlijke stad om rond te wandelen! Disney lijkt me wel echt iets wat je een keer met de gezin moet doen, maar inderdaad ik zou ook wachten totdat ze wat groter is.

15. Dat klinkt als een heerlijke vakantie en nog van harte gefeliciteerd met jullie jubileum

16. zegt:

Jullie hebben zeker vermaakt. Slim om een actie af te wachten. En dat jullie deze gevonden hebben. De Eiffeltoren moet je natuurlijk gezien hebben. (Die heb ik nog niet gezien).

17. zegt:

Het is heeel lang geleden dat ik in disney ben geweest staat wel weer op verlanglijstje

18. zegt:

Leuk, zeker dat Cars hotel voor de jongens.

19. karin zegt:

zo zie je maar dat elke familie anders is. Het film gedeelte vonden wij echt niks en wij vonden het juist zo leuk om de rustige dingen met kleine kindjes te doen, omdat dat voor ons Disneyland uniek maakt. Ze zijn een paar jaar geleden nog eens geweest als tieners, maar toen misten ze de ‘magie’

20. zegt:

Disneyland is zo gaaf! Ik ben er 1 x geweest toen ik 11 was en ik wil echt nog een keertje terug dan maak je het toch anders mee dan op een jonge leeftijd

21. zegt:

Nog gefeliciteerd! Mooie manier om het jubileum te vieren. En ik kan me goed voorstellen dat je hebt gewacht. Je jongens heb en nu inderdaad meer meegekregen van Disney.

22. zegt:

Toen ik 13 was, ben ik met mijn vader een aantal dagen naar Parijs en Disneyland geweest. Ondanks wat tegenvallers was dit echt geweldig, helemaal ook omdat ik dit alleen met mijn vader deed!

23. ik ben ooit 1 keer in disneyland geweest. het is alleen niet echt iets voor mij, want ik ben niet zo van de pretparken en ik vind het echt schreeuwend duur