sporten
Gezondheid

Sporten: na de vakantie weer beginnen.

Na de vakantie was ik enkele kilo’s aangekomen. Ja, ook mij overkomt dat. Als gewichtsconsulent let ik normaliter best op dat ik gezond eet, tijdens de vakantie is het gewoon lastiger om gezond te eten. Met name vers is lastig vers te houden op een camping en daarbij drink ik in de vakantie meer alcohol en eet gewoon weg meer. Al het klimmen en wandelen in Zwitserland konden niet op tegen de ijsjes, biertjes en al het lekkers qua eten wat de vakantie met zich mee bracht. Jullie lazen al hoe ik na deze drie weken mijn eetpatroon weer aanpaste en me weer gezonder ging voelen. Nu gaan de jongens naar school en moet ik ook het sporten snel weer eens oppakken.

Sporten en het weer beginnen

Ruim zes weken ben ik niet aan het sporten geweest. Wanneer de jongens thuis lukt het me niet om het sporten in te plannen. Ik doe nu al ruim een jaar de Bikini Body Guide van Kayla Itsines en dit is me 3 keer per week dertig minuten puur in het zweet werken. Ik doe dit gewoon thuis. Ik vind het helemaal niet erg om deze zes weken even ‘niks’ te doen. Het geeft me juist weer goede zin om de komende periode weer te gaan knallen.

Niet meer zo streng geweest

De  Bikini Body Guide bestaat uit meer dan alleen 3 x per week sporten. Je zou er ook 2-3 keer per week een LISS en/of HITT training bij moeten doen. De eerste 24 weken van de gids ( de blokken zijn onderverdeeld in twee keer 12 weken) deed ik dit wel. Echter de laatste 12 weken niet meer. Ik merkte meteen verschil. Voor een gezond lichaam is niet alleen de spiergroepen trainen goed, maar is juist cardio ook heel belangrijk. Afwisselend sporten dus.

Hoelahoepen

Ik heb mezelf voorgenomen nu naast de trainingen ook de LISS en HITT weer op te pakken, dus 2 x per week een minuut of 35-40 wandelen en een keer per week hardlopen. Ook begin ik weer met hoelahoepen. Dit had ik voor de vakantie net mooi weer opgebouwd en wil proberen hier mee door te gaan.

Schema’s maken

Om mezelf wel aan de afspraken van het sporten te houden maak ik elke week een schema voor mezelf wanneer ik wat ga doen. Ik heb tenslotte ook gewoon mijn consulten, het bloggen, huishouden en laten we niet vergeten de kinderen.

Sporten: na de vakantie weer beginnen.

Toch ben ik weer vol van plan het sporten vol te gaan houden. Doe jij met me mee?

handtekeningklein

foto pixabay

6 thoughts on “Sporten: na de vakantie weer beginnen.”

    1. Dat vind ik knap hoor! Het niet sporten is ook absoluut een punt van geen doorzettingsvermogen van mijn kant. Ik had zo kunnen hardlopen zodra de man thuis was, maar dat deed ik niet. Ik moet het nu echt weer opbouwen en baal daar eigenlijk een beetje van.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *