Toen ik jaren geleden begon met een blog site, besloot ik hier een Lifestyle blog van te maken. Juist omdat ik merkte dat ik graag ‘breed’ schrijf. Ik heb voor zoveel onderwerpen belangstelling en vind het leuk om over verschillende dingen te schrijven. Om deze reden krijg ik ook verschillende persberichten binnen. Soms kinderen gerelateerd, maar ook gericht op eten en drinken of lifestyle. Zo kreeg ik ook een persbericht van Monique van IAMmozi, met de boodschap ‘koop een t-shirt en help een kind in Malawi.’ Nieuwsgierig als ik was geworden, nam ik contact op met Monique. Ik vond haar bericht zo interessant dat het hier graag deel.

Malawi

De missie van IAMmozi

Persbericht: Onderneemster Monique Molenaar heeft haar carrière in de horeca achter zich gelaten. Het roer moest om. Tijd om haar hart te volgen. Al jaren droomde zij van zelfstandig ondernemen en liefst in de confectie. Het feit dat deze industrie enorm vervuilend is en er veel misstanden zijn in de productieprocessen, maakte haar huiverig. Tot alle puzzelstukjes op zijn plek leken te vallen. Onderneemster Monique Molenaar legt uit; “opeens zag ik het. Hoe ik een mooi product kan creeeren dat fairtrade gemaakt wordt in India van organisch katoen. En daaraan gekoppeld een donatie voor de kansarme kinderen in Malawi. ‘’ik heb mijn eerste collectie t-shirts ontworpen en ruim 2000 stuks ingekocht. Voor ieder shirt dat verkocht wordt, gaan we een kind in Malawi blij maken.’’

Het is haar missie om miljoenen kinderen te laten voelen dat ze niet alleen zijn. En dat ze leren geloven in zichzelf en hun eigen talenten.

Duurzame fashion

Particulieren hebben gemiddeld 8 t-shirts in de kast liggen bleek uit een korte enquete. Deze shirts worden gebruikt als basis, als statement of voor het sporten. Voor de productie van één t-shirt wordt gemiddeld 2700 liter water gebruikt. Tel daar de gebruikte chemicaliën en energie belasting bij op en het is begrijpelijk dat fast-fashion een enorme vervuiler is.  Dan laten we de erbarmelijke omstandigheden van de productie nog buiten beschouwing. “Het is daarom vanzelfsprekend dat mijn producten, waar ik mensen wereldwijd blij mee wil maken, geproduceerd worden in een GOTS gecertificeerde omgeving (waarborg voor goede en veilige werkomstandigheden) en van organisch katoen zijn gemaakt”; zo legt onderneemster Monique Molenaar uit. Op deze manier dragen we ook bij aan de groei van het marktaandeel ‘duurzame fashion’.

Malawi

Madonna als inspiratie

Madonna is al sinds jaar en dag het gezicht van hulp in Malawi. Malawi telt 1.000.000 weeskinderen. En Madonna is wat dat aangaat de inspiratie bron voor Monique. Madonna heeft haar altijd geïntrigeerd en business wise heeft dit Monique geïnspireerd om producten te maken voor de westerse markt en de kinderen in Malawi. In Malawi wonen ongeveer één miljoen weeskinderen, dit betekend dat ruim 46% van de bevolking jonger is dan 15 jaar. Onderneemster Monique Molenaar legt uit: “Door een kledingstuk en aandacht te geven aan deze kinderen kunnen ze even vergeten dat ze zonder ouders zijn. En willen we ze laten ervaren hoe waardevol en belangrijk ze zijn. Telkens als ze hun IAMmozi t-shirt dragen, trekken ze dit gevoel letterlijk aan.”

Per product dat verkocht wordt gaat er een t-shirt naar en kansarm kind in Malawi.

We are because I am

Kijk voor de t-shirts en alle informatie op IAMmozi

malawi

Meer ‘fashion blogs’ vind je hier: zomermode voor kinderen, betaalbare kleding

foto’s en tekst persbericht

1 Comment on IAMmozi: Koop een t-shirt en help een kind in Malawi

  1. Dank je Lodi, wat bijzonder dat je mijn verhaal hier wilt delen. Dit verhaal is van ons allemaal, want in essentie willen we goed zijn voor een ander. Met IAMmozi hoop ik hier mijn bescheiden bijdrage aan te kunnen leveren. Door de producten maar ook ter inspiratie.

    Nogmaals dank
    Monique

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *