Binnen één week gecompenseerd bij vertraging of annulering van je vlucht!

vertraging

Op vakantie gaan, bijna iedereen doet dit graag en dan het liefste zo lang en ver mogelijk. Met het vliegtuig is populair, maar wat als je op het vliegveld aankomt en je vlucht blijft vertraging te hebben of geannuleerd?

Op vakantie gaan

Iedereen houdt ervan om op vakantie te gaan. Heerlijk een weekje weg naar de zon om je hoofd helemaal op nul te zetten of op vakantie naar de Alpen om te skiën. Maar helaas gebeurt het nog wel eens dat een vlucht waarmee je naar je vakantiebestemming zou vliegen, wordt ‘gecanceld’ of ‘delayed’. Je zit dan al met je hoofd op je vakantiebestemming en krijgt dan te horen dat het nog wel even gaat duren voordat je weg mag omdat je vlucht vertraging heeft.

Vertraging of annulering

Gelukkig zijn er veel mensen die al weten dat je compensatie kan krijgen voor deze vluchtproblemen. Alleen zijn luchtvaartmaatschappijen erg passief rondom deze compensaties. Ze doen er namelijk alles aan om jou geen of zo langzaam mogelijk compensatie te geven. Claimbureaus kunnen je helpen met je claim.

Claimingo

Claimingo is zo’n claimbureau dat je kan helpen met het claimen van compensatie. Zij werken als enige in Nederland via een zogenoemd Claim&GO principe. Zij kopen de volledige claim over en betalen je binnen één week uit! Addertje onder het gras? Nee. Jij krijgt hoe dan ook direct uitbetaald, dus zelfs als Claimingo enkele maanden later de zaak verliest, mag jij de compensatie houden. Het bedrag is risicovrij, wat betekent dat Claimingo al het risico rondom de claim van jou overneemt. That’s it!

Wanneer kan je een claim indienen?

Er zijn wel wat regels omtrent het indienen van een claim na vertraging of annulering. Als eerste, wacht niet te lang met het indienen van je claim! Ook al kan je in Nederland een vergoeding tot maar liefst twee jaar terug claimen, kan deze termijn voor je het weet verstreken zijn. Dat is letterlijk geld laten liggen.

vertraging

Daarnaast kom je pas in aanmerking voor compensatie als

  • Je vlucht minimaal 3 uur vertraagd was;
  • de vlucht geannuleerd werd;
  • de vlucht overboekt was;
  • Je geweigerd bent bij het instappen;
  • Je door vertraging een aansluitende vlucht gemist hebt.

Wil je weten of je recht hebt op compensatie na vertraging of annulering en wat Claimingo te bieden heeft? Vul dan hier je gegevens in en check aanmerking of je in aanmerking komt voor compensatie.

foto beeldbank/ pixabay/ samenwerking

Meer artikelen

Over de auteur

Hoi, Ik ben Lodi, bohemian, content creator met een free spirit en creativiteit.
Ik ben getrouwd en ben moeder van 2 zonen (2007 & 2009).

Op mijn blog schrijf ik over reizen, fashion ontdekkingen, interieur, de geheimen van het bohemian bestaan en het ontdekken van verborgen juweeltjes.

32 reacties

  1. zegt:

    Grappige naam Claimingo met dat logo. Lijkt mij super irritant zo’n vluchtvertraging gelukkig gaan wij nooit met het vliegtuig. Fijn dat je direct kan checken of je recht op compensatie hebt.

    1. Dat snel kunnen checken is heel fijn ja, dan weet je meteen of je er iets mee kan doen.

  2. zegt:

    Wat een handig platform! Ik woon in België en weet niet of het bij ons ook kan? 🙂

    1. Ik zou het zeker even proberen hoor, mocht het ooit ( hopelijk niet natuurlijk) voor komen.

  3. zegt:

    Handig om te weten, ik wist eigenlijk niet dat je voor bepaalde vluchten een claim kon indienen. Heb ook weleens een behoorlijke tijd zitten wachten op mijn vlucht, maar dat is inmiddels al ruim 15 jaar terug helaas 🙂

    1. 🙂 die gaat niet meer lukken hihi, maar altijd goed om in het achterhoofd te houden.

  4. zegt:

    Handige tip in case of. Ik heb het gelukkig zelf nog nooit mee gemaakt en ik hoop dat dit ook niet gebeurd!

    1. O nee ik ook niet, zo balen, wel een heel hard moeten rennen om een aansluiting te krijgen.

  5. zegt:

    Dit is echt handig! Mijn broertje heeft vorig jaar een hele nacht moeten wachten op een vliegveld omdat de co-piloot onwel was geworden. vervolgens heeft hij zelf geprobeerd om zijn geld terug te krijgen maar dat is nooit gelukt. Er werden allemaal smoesjes verzonnen, zo flauw.

    1. Ik zou het gewoon nog even proberen alsook hem was, wie weet lukt het nog want als je alleen maar smoesjes enzo krijgen denk je de volgende keer ook, laat maar zitten.

  6. Ik zou het gewoon proberen, Even checken of je een vergoeding krijgt.Wel onwijs balen zeg voor jullie.

  7. zegt:

    Wat goed om te weten. Ik heb in september een overstap gemist, maar omdat het kwam door de weersomstandigheden werd er gezegd dat we geen claim konden indienen. Misschien moet ik toch nog eens kijken of dat wel klopt

    1. zegt:

      Meteen geprobeerd en ze belde mij binnen een kwartier voor meer informatie. Helaas zal het vanwege de weersomstandigheden inderdaad niet aan lukken, maar ze gaan kijken! Dus wie weet

      1. wat goed dat je het meteen even checkte! Wie weet gaat het toch nog lukken!

  8. Binnen een week is vlot zeg. Daar kan de NS nog een puntje aan zuigen : )

  9. Wat een handige iets! En lekker laagdrempelig ook!
    En jeetje binnen een week ook! Dat is nog eens service 🙂

    Ga deze zeker in mijn achterhoofd houden!

  10. Ik heb gelukkig nog nooit zo iets meegemaakt. Maar fijn dat je inderdaad een compensatie krijg, mocht dit eens gebeuren. Eigenlijk ook niet meer dan normaal.

  11. zegt:

    Echt heel handig om te weten! Een keer heb ik mijn vliegtuig gemist omdat dat ervoor vertraging had… Gelukkig hebben we toen meteen nieuwe tickets gekregen en coupons om eten en drinken te halen!

  12. Linda Meester zegt:

    Het zou heel fijn zijn als bedrijven de beloftes waar kunnen maken. Binnen een week gecompenseerd zou fantastisch zijn

  13. Ik heb er vaker over gehoord! Thanks voor de duidelijke uitleg nogmaals.

  14. zegt:

    Handige artikel en duidelijke artikel. Een compensatie krijgen is erg handig.Sommige maatschappijen doen hier moeilijk over.

  15. zegt:

    Good point! Ik kende dit platform niet, wel heb ik het zelf ondervonden bij Transavia. Alweer een jaartje of drie terug. Zij reageerden overigens heel netjes en adequaat. Waar ik nog vermeldde dat het ‘voor hen overmacht was’ en iedereen mij zei dat het heel dom was dat ik zo ‘eerlijk’ was geweest. Reageerden zij heel netjes en was de volledige reissom (van 5 personen) snel overgemaakt. Overigens speelde er bij ons nog meer. Mila was toen 3 jaar. Eerst mocht ik niet vooraan in de bus naar het overnachtingshotel zitten en vervolgens moest het. Uren wachten op de luchthaven in het buitenland met een driejarige is niet heel fijn. Misschien dat dat ook heeft bijgedragen. Dat en de rustige toon waarop ik het vroeg? Ik weet het niet. Maar het was wel heel fijn.

    1. Zo zeg en raar dan he dat men zo reageert. Goed dat je eerlijk was en fijn dat het lukte op deze manier.

  16. zegt:

    Wat ontzettend handig. Deze ga ik zeker onthouden!:)

  17. zegt:

    Heel leuke tips! En vooral heel nuttig want veel mensen weten niet dat dit kan.

  18. zegt:

    Goed om te weten

  19. zegt:

    dat is wel heel handig. vraag mij alleen af waar dit bedrijf dan geld aan verdient? ergens wordt iets bij weggehaald toch?

    1. Zij krijgen een commissie hoor.

  20. altijd goed om te weten dat.

  21. Zo zeg! Dan is dit waarschijnlijk wel makkelijker.

  22. Gelukkig nooit langer dan een uur vertraging gehad! Lijkt me heel vervelend

  23. zegt:

    Ja ze mailden mij ook, mooie dienst! Goed dat je er aandacht aan besteed want mensen mogen ook wel eens een voordeel hebben.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies om de gebruikerservaringen te verbeteren. Met het gebruiken van deze website stem je er mee in dat ik cookies gebruik. View more
Accept