Recht op schadevergoeding bij vertraging met het vliegtuig

Heb je recht op schadevergoeding als je vlucht vertraagd is?

Zo frustrerend, vertraging hebben als je op reis gaat. Wanneer de vlucht wordt geannuleerd of er een overboeking is. Het kost je extra tijd en extra geld. Hoe zit het met een schadevergoeding? Wie helpt je geld terug te krijgen voor alle ellende en frustratie? 

Is jouw vlucht vertraagd

Het is jou vast ook wel eens overkomen: vlucht vertraagd of geannuleerd. Het is geen lolletje, hangen op een luchthaven tot je eindelijk ‘s weg mag. Maar er is één troost: misschien kom je in aanmerking voor compensatie. Harde cash dus. Weet jij eigenlijk wanneer je precies recht hebt op schadevergoeding van de luchtvaartmaatschappij en hoe je die krijgt?

Kom ik in aanmerking voor een schadevergoeding

Nieuwkomer Claimingo weet dat prima en kan je helpen! Op hun site kan je met een paar muisklikken ontdekken of je in aanmerking komt voor schadevergoeding. Je vult gewoon je vluchtnummer in.

De algemene regels zijn dat je recht hebt op een schadevergoeding als:

  • Je vlucht meer dan 3 uur vertraagd is.
  • Je vlucht geannuleerd werd.
  • De vlucht overboekt was.
  • Je geweigerd bent bij het instappen.
  • Jij door vertraging je aansluitende vlucht gemist hebt.

Tot een vluchtafstand van 1500 km levert dat al gauw een claim van 250 euro schadevergoeding op. Bij long distance vluchten wordt dat al snel meer.

Claim & GO

Claimingo werkt op basis van no-cure-no-pay. Maar heb je geen zin om maanden te wachten op de uitkomst van de claim, dan kies je voor Claim & GO. Je betaalt dan een hoger percentage aan Claimingo, maar krijgt wel binnen een week een lekker bedrag op je rekening geboekt als je schadevergoeding krijgt.

Over Claimingo

Claimingo is nieuw maar nu al superhot: met hun zaak tegen Schiphol zijn ze nu volop in het nieuws. Claimingo vindt het idioot dat reizigers in de kou staan als ze hun vlucht gemist hebben door de chaos op Schiphol. De juristen van Claimingo zetten hun tanden ook in deze zaak!

Hoe Claimingo precies werkt, wat je betaald voor hun diensten en hoe je geld terug kan krijgen. Lees je allemaal op hun site.

handtekening Lodi blogger en copywriter

Foto gratis afbeelding van Lars Nissen via PixabayBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren

Over de auteur

Hoi, Ik ben Lodi, bohemian, content creator met een free spirit en creativiteit.
Ik ben getrouwd en ben moeder van 2 zonen (2007 & 2009).

Op mijn blog schrijf ik over reizen, fashion ontdekkingen, interieur, de geheimen van het bohemian bestaan en het ontdekken van verborgen juweeltjes.

7 reacties

  1. Jeanine zegt:

    Lijkt me een geweldige oplossing. Ga ik zeker onthouden aangezien ik in Oktober ga vliegen. Al hoop ik dat me zulke ellende bespaart blijft.

    1. zegt:

      Nou dat hoop je zeker, want daar heb je helemaal geen zin in wanneer je gaat vliegen. Maar voor het geval dat, is het goed om te weten wie je kan helpen, dat zeker.

  2. Naast Claimingo zijn er nog tal van websites die hetzelfde aanbieden. Die van ons ook 🙂 Dus de kans dat passagiers nog een claim ontlopen is wel heel klein geworden!

    1. zegt:

      Helemaal niet verkeerd. Ik had er nooit van gehoord, maar ook nooit op gezocht omdat het niet nodig was. Maar goed om te weten

  3. Fijn dat ze reizigers op deze manier helpen. En dat no cure no pay is dan ook niet verkeerd.

  4. zegt:

    Fijn dat er bureau die dat regelen

    1. zegt:

      Ja absoluut! Nooit geweten, maar wel het checken waard.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies om de gebruikerservaringen te verbeteren. Met het gebruiken van deze website stem je er mee in dat ik cookies gebruik. View more
Accept