Waarom kamperen met kinderen zo leuk is

Waarom kamperen met kinderen zo leuk is, je leest het hier.

Kamperen met kinderen, je vindt het hot or not. Ik, wij, eigenlijk vinden het hot. De mei vakantie, hemelvaart en nu de Zomervakantie gaan we er op uit.. Wij halen de tent van zolder, pakken de tassen in en gaan. Soms ver weg, soms dichterbij, maar wanneer het weer het toelaat gaan we kamperen.

Ver weg of dichtbij

In de Mei vakantie hadden de jongens twee weken vakantie, dan gaan we graag wat verder weg. Het liefst naar Zuid-Frankrijk omdat we daar meer kans hebben op mooi weer. We willen klimmen en dan zijn droge rotsen wel fijn. Tijdens hemelvaart hebben we natuurlijk maar een paar dagen vrij, dus dan zoeken we het dichter bij huis. Dit jaar gingen we naar België. Wandelen, klimmen en we hadden een fijne camping. Ideaal door een rivier bij de camping waar de kinderen zich prima konden vermaken.

Kamperen met kinderen

Kamperen doe ik van jongs af aan en zelf namen wij de jongens ook als baby mee. De enige aanpassing die we maakte was een grotere tent en een dakkoffer, want met kinderen neem je heel wat meer aan spullen mee.  Ik snap af en toe ook best dat mensen kamperen, creperen vinden en er niet aan moeten denken om in een tent te zitten. Met je toilet rol onder je arm naar de gezamenlijke wc ruimte lopen en de hele dag buiten zitten ( ook als het eens niet zo warm is), is niet altijd heel erg fun. Maar goed, ik ben niet anders gewend en voor mij is vakantie, kamperen. Maar waarom vind ik dit zo leuk? En waarom genieten de kinderen er zo van?

Positieve punten van kamperen ( van uit mijn oogpunt):

• De vele ruimte op de camping is voor kinderen zo ontzettend fijn.
  • Op de camping stap je ’s morgens de tent uit en je staat op een groot speelveld.
  • Het ‘buiten slapen’ (al is het in de tent) is een groot avontuur voor kinderen.
  • Afwassen, dat doen we thuis niet want daar hebben we een machine, maar op de camping moet het wel. De jongens helpen graag mee, lekker met water spelen.
  • Kinderen maken heel snel contact met andere kinderen
  • Je bent even helemaal weg van thuis, geen televisie, geen radio. Maar vrijheid.
  • Koken op de camping en barbecuen is een groot avontuur voor kinderen ( en vaders hier in huis).

Tips om het kamperen nog leuker te maken:

• Kamperen met kinderen, zoek een camping met speeltuin.
  • Tegenwoordig zijn er steeds vaker campings met animatie, hou je hier van, let er dan op bij het zoeken.
  • Er zijn  steeds vaker campings met speciale baby/kinder ruimte om te badderen en te douchen.
  • Doe je liever geen handwasje. Op heel veel campings zijn wasmachines te vinden.
  • Neem genoeg buitenspeelgoed mee.
  • Voor de zomervakantie, kijk of er een zwembad in de buurt is.
  • Vergeet de favoriete knuffel van je kindje niet mee te nemen. Bij een beetje heimwee naar huis, kan dit helpen.

Niet leuke redenen zijn er natuurlijk ook

Ja er zijn ook minder leuke dingen aan kamperen.

• Regen, de hele dag regen, zie je zelf dan maar eens te vermaken in zo een tent.
  • Sanitair dat niet schoon is.
  • Geen toilet papier bij de toiletten. Steeds vaker hebben campings toiletpapier maar er blijven uitzonderingen.
  • Luidruchtige buren.

Nog niet helemaal overtuigd? Hier vind je nog meer praktische tips en mocht je nog kampeerspullen nodig hebben, kijk eens bij Bol.com

handtekening Lodi blogger en copywriter

foto gratis afbeelding van TheoRivierenlaan via pixabay/ affilate

tgtg / // etialiffa /BewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren

BewarenBewaren

Over de auteur

Hoi, Ik ben Lodi, bohemian, content creator met een free spirit en creativiteit.
Ik ben getrouwd en ben moeder van 2 zonen (2007 & 2009).

Op mijn blog schrijf ik over reizen, fashion ontdekkingen, interieur, de geheimen van het bohemian bestaan en het ontdekken van verborgen juweeltjes.

27 reacties

1. Leuk om jou motivatie eens op een rij te zien. Ik vind camperen ook tof. Wij gaan er vaak op uit met onze Landrover Defender met daktent. We genieten volop van de vrijheid en de natuur.

1. zegt:

O wauw dat is ook gaaf! Ik ben ook dol op de vrijheid dat kamperen geeft!

2. zegt:

Leuke blog! Ik kan niet wachten tot we weer gaan! Echt zoveel zin in!

1. zegt:

Dankje. Ik heb ok zo veel zin om weer op vakantie te gaan 🙂 Nog een paar weekjes hier.

3. Chapeau, ik zie het nog niet zitten maar ze zijn dan ook nog jong 🙂

Wie weet en anders eerst eens dicht bij huis proberen.

4. zegt:

Nog nooit kamperen hier in Nederland. Toen ik nog in mijn land woonde en nog op school zat, had ik ooit samen met klasgenoten padvinder kamperen en vind ik niet zo leuk. Maar misschien als kamperen voor vakantie is anders. Graag zou ik weel een keertje meemaken.

1. zegt:

Moet je zeker eens doen hoor!

5. Ik kan me heel goed voorstellen dat kamperen met kinderen leuk is. Het is gewoon een heel andere manier van leven. En voor kinderen is het denk ik een groot avontuur!

Dat is zeker zo. En ze zijn niet anders gewend hier in huis. Vakantie is met de tent op stap.

6. zegt:

Leuk om te lezen dat je zo positief bent. Ik ben geen kampeerder, nog nooit gedaan. En ik wil het ook echt nooit gaan doen ;-). De negatieve punten spreken me echt niet aan ;-).

1. zegt:

Hihi, hoe enthousiast ik ben, ik weet dat lang niet iedereen er maar aan moet denken 🙂

7. Ik ben zelf echt anti-kamperen sorry :$

Haha nou dat kan en mag ook gerust 🙂 🙂

8. zegt:

Kan mij goed voorstellen dat mensen en vooral kinderen kamperen leuk vinden. Zelf ben ik er niet zo fan van.

1. zegt:

Vooral de kinderen hebben zo veel vrijheid, dat is ideaal voor ze. Toen ik nog zonder kinderen was, vond ik een stukje luxe ook erg fijn.

9. zegt:

Kamperen is eigenlijk niks voor mij. Maar voor de kinderen wel dus ga ik dat wel doen. Niet deze zomer, maar misschien volgend jaar. Het liefst dan ook maar Frankrijk.

1. zegt:

De kinderen zullen het heerlijk vinden en wie weet vind jij het ook nog wel wat. Naar een land gaan met hopelijk goed weer vind ik ook wel belangrijk hoor!

10. Bianca zegt:

Als het mooi weer is lijkt het me inderdaad wel leuk maar wat als het regent hé. Wat me ook opvalt is dat kinderen gewoon in eigen tuin kamperen tegenwoordig, ook heel leuk 🙂

1. zegt:

Absoluut, met de tent in de tuin is ook super leuk. Alleen al het buiten slapen is natuurlijk hartstikke tof!

11. zegt:

Dankje wel! Leuk.

12. Maaike zegt:

Ik hou zo van kamperen! Ik zat nog te twijfelen of we het in augustus met een baby aandurven, maar zeker met mooi weer komt dat echt wel goed! Nadeel dat dat niet te voorspellen is en ik niet weet of ik zin heb om een heel eind te rijden met 2 kleine kinderen.

1. zegt:

Dat is zeker een groot nadeel. Wil je verzekerd zijn van goed weer dan zal je verder weg moeten. Kamperen op zich is een groot feest 🙂

13. Lisette zegt:

Ik ben ook dol op kamperen. Wij hebben een omgebouwde camperbus. Nu onze jongste van 5 maanden ook mee gaat wordt er een stapelbedje achterin gemaakt door mijn vriend. Hopelijk komt het dit seizoen nog af en gaan we ermee op pad. Kan niet wachten!

Wat leuk en wat stoer!

14. zegt:

Ik ben van nature geen kampeerder, toch kampeerden wij wel. Wij deden dit van het jaar voor het eerst als gezin. Geweldig. Ik vind het afzien en ben blij met mijn wasmachine en mijn vaatwasser. Maar het genot van de kinderen is gewoon goud waard. Wij deden trouwens dit jaar aan glamping. Een wat luxere tent met veranda. Was een mooie gulden middenweg voor een niet kampeerder als ik..

1. zegt:

Leuk. Glamping is net dat ietsje meer waardoor het toch iets comfortabeler wordt.