Je marketing moet alledaags zijn, dan val je pas op

Je marketing moet alledaags zijn, dan val je pas op

Wacht, dit klinkt als een tegenstelling. Hoe kun je nou opvallen met je bedrijf door juist alledaags te zijn? Geloof ons: dat kan. In dit artikel vertellen we je precies hoe. Het is vooral een kwestie van creativiteit in marketing en van de lange termijn. Daar kom je een heel eind mee.

De weg naar opvallende promotie

Het ligt er ook maar net aan hoe je de term ‘alledaags’ opvat. Bedoel je de betekenis van ‘onopvallend’, dan heb je gelijk en is dat niet de manier. Want je wilt juist onder de aandacht komen van je doelgroep. Maar dat kan enorm goed als je daarvoor manieren bedenkt die passen in het alledaagse ritme van je doelgroep. Dát is de weg naar opvallende promotie.

Vind de persoonlijke ruimte

Heb je je ooit afgevraagd waarom er zoveel pennen met logo’s worden weggegeven? Dat is niet alleen omdat ze zo goedkoop zijn, maar ook omdat ze enorm goed werken. Net als notitieblokken, bureaukalenders en andere producten die je dagelijks binnen handbereik hebt. Ze zitten in je persoonlijke ruimte! Daar wil je natuurlijk zijn als bedrijf. 

Persoonlijke sokken als marketing

Sokken bedrukken met je logo is dan ook een prima idee. Veel persoonlijker dan sokken wordt het immers niet. Elke dag bij het aan- en uitkleden ziet je doelgroep dan weer even jouw bedrijf voorbij komen. Ook al is er op dat moment niet direct een behoefte bij die persoon om contact met je op te nemen, je bent wel altijd in het vizier. 

Nog wat voorbeelden ter inspiratie

Ben je benieuwd welke relatiegeschenken je nog meer kunt laten maken om weg te geven aan je relaties? Laat je eens adviseren door een doorgewinterde expert bij Maxilia! Zij kunnen je precies vertellen hoe andere klanten cadeautjes hebben ingezet om onder de aandacht te komen bij hun klanten en potentiële klanten. Van deze ervaringen kun je met jouw bedrijf ongetwijfeld leren.

Een aantal voorbeelden:

  • Waterflessen met logo, aangezien deze steeds meer gebruikt worden door een grote doelgroep, zowel op het werk als tijdens het sporten;
  • Gegraveerde pennen, omdat die net even een stukje luxer zijn dan de standaard bedrukte exemplaren en daardoor langer meegaan;
  • Mutsen met logo, want die zorgen ervoor dat iedere drager in de herfst of winter reclame voor je maakt.

Laat je creativiteit de vrije loop

Je ziet het: er is meer dan genoeg te verzinnen op marketing gebied. Laat je creativiteit de vrije loop en kies voor een gebruiksvoorwerp dat past bij jouw bedrijf en je doelgroep!

Lees ook: Werken met een e-maillijst.

foto pixabay

Over de auteur

Hoi, Ik ben Lodi, bohemian, content creator met een free spirit en creativiteit.
Ik ben getrouwd en ben moeder van 2 zonen (2007 & 2009).

Op mijn blog schrijf ik over reizen, fashion ontdekkingen, interieur, de geheimen van het bohemian bestaan en het ontdekken van verborgen juweeltjes.

1 reactie

  1. Wat een fijne tips! Vooral die met de persoonlijke ruimte. Daar heb ik nog nooit zo over nagedacht, maar dat is natuurlijk ideaal!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies om de gebruikerservaringen te verbeteren. Met het gebruiken van deze website stem je er mee in dat ik cookies gebruik. View more
Accept